פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד צעיר בן 22, תושב בית שמש, בגין התקהלות, תקיפת שוטר ושיבוש הליכי משפט באירועי הפרת סדר בבית שמש.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), ב-5 באפריל בשעות הבוקר זוהתה התקהלות אסורה בבית כנסת בבית שמש. כוחות המשטרה פיזרו את ההתקהלות תוך מסירת דוחות לפי צו בריאות העם לאלו אשר סרבו לעזוב את המקום.

במקביל נעלו גורמי עיריית בית שמש את אחד מבתי הכנסת. כשעה לאחר מכן, שבו כוחות המשטרה לבית הכנסת וזיהו כי הדלתות נעקרו ממקומן. בתוך בית הכנסת זיהו כוחות המשטרה התקהלות אסורה של כעשרים מתקהלים, ביניהם הצעיר, שעוכב עם חמישה נוספים אשר סרבו להזדהות לתחנת משטרת בית שמש לצורך זיהויים.

בכל מהלך פעילותם של כוחות המשטרה במתחם בית הכנסת, קיללו המתקהלים את כוחות המשטרה, קראו לעברם קריאות גנאי, זרקו לעברם חפצים שונים ואף ירקו לעברם. בשלב מסוים מרח הצעיר על אצבעותיו חומר דמוי דבק אשר סיכל את האפשרות לקרוא את טביעות אצבעותיו במכשיר המשטרתי ולזהותו, והמשיך לעמוד על סירובו להזדהות בפני השוטרים. רק לאחר שהוסר הדבק מאצבעותיו באמצעות חומרי ניקוי ואלכוהול זוהה הנאשם. לאחר זיהויו הונפק לו דוח לפי צו בריאות העם על סך של 5,000 שקלים.

על פי כתב האישום, מאוחר יותר באותו היום השתתף הצעיר בהתקהלות יחד עם אחרים בבית הכנסת. הוא סרב לפנות את המקום וקיבל דוח נוסף בסך 5,000 שקלים.

יומיים לאחר מכן השתתף הצעיר בהתקהלות נוספת בבית כנסת, וגם שם לא נשמע להוראות השוטרים שביקשו לעזוב את המקום. בעקבות זאת, ניסתה שוטרת לפנותו מהמקום, אך הוא התנגד לפינוי, קילל את השוטרת, ירק לעברה מספר פעמים כך שהיריקות פגעו בגופה, נאחז במעקה של המדרגות הסמוכות לבית הכנסת והשתולל, כל זאת במטרה למנוע מעצרו ופינויו.

בכתב האישום נטען, כי במעשיו המתוארים לעיל, עשה הנאשם מעשה בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. זאת ועוד, הוא תקף שוטרת בעת מילוי תפקידה כחוק, עשה מעשה בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק, או להכשילם בכך וסירב להוראת שוטר המורה על התפזרות של התקהלות שנעשתה בניגוד לסעיף 3א לצו בריאות העם. נגד הצעיר הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו.