מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות נגד עובד בוועדה לאנרגיה אטומית בגין חדירה לחומר מחשב שלא כדין. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון ולאחר דחיית טענותיו של הנאשם בשימוע.

על-פי כתב האישום, במהלך שנת 2019 הנאשם חדר למערכת הדואר האלקטרוני של אחד העובדים, ללא ידיעתו או הסכמתו של העובד, ויצר "כלל" המגדיר למערכת הדוא"ל של העובד להפנות אליו באופן אוטומטי מיילים הכוללים מידע מסווג. כתוצאה מכך, הנאשם קיבל לידיו עשרות מיילים הכוללים מידע מסווג שרובו סווג ברמת סיווג "סודי ביותר", מבלי שניתנה לו הרשאה לקבל לידיו את המידע האמור.

עקבות גילוי העבירות ע"י גורמי הביטחון בוועדה, פתחה יחידת החקירות במלמ"ב שבמשרד הביטחון בחקירה פלילית. לאחר השלמת החקירה, נערך שימוע לנאשם, שבמסגרתו הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו יודה הנאשם בכתב האישום, יורשע והצדדים יטענו בהסכמה לעונש של תשעה חודשי מאסר בפועל, שיכול וירוצו בעבודות שירות, בכפוף לחוות-דעת חיובית של הממונה על עבודות השירות. כמו כן, יטענו הצדדים למאסר על תנאי והתחייבות להימנע מביצוע עבירה.

במלמ"ב ובפרקליטות מציינים כי במקרה זה לא נגרם כל נזק ביטחוני, והמידע המסווג לא זלג מחוץ למחשבי הוא"א או אל גורמים חיצוניים. עם הגשת כתב האישום, ניתן על-ידי בית-משפט השלום ברחובות צו איסור פרסום וסגירת דלתיים מטעמי ביטחון המדינה.