בדיון המתקיים משעות הצהריים (חמישי) בבג"ץ, אמרה עו"ד שוש שמואלי המייצגת את המדינה, בתשובה לבית המשפט כנגד טענות העותרים, בדבר אי חוקיות המעקב אחר אזרחים ברקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל: "מצב חירום חריג מצדיק מאמצים חריגים. המדינה לא מקלה ראש על הזכות בפרטיות אבל אנחנו מדברים על הצלת חיים. איתו של מדביק. הכלי הזה גם מאפשר איזון בהגבלות התנועה משום שאם נאתר את החולים ונגביל את התנועה שלהם נוכל יותר לשחרר את כלל הציבור שהוא בריא״

עוד הוסיפה עו"ד שמואלי: "הממשלה הייתה מוסמכת לקבל את ההחלטה הזו. האירוע שלפנינו בוודאי נכנס לביטוי ביטחון לאומי. אי אפשר לדבר על משהו שלא נולד. האירוע הוא דינאמי והוא נלמד תוך כדי תנועה ואם הם מחדדים את הצורך נמצא לזה פתרון. הצורך ביציאה מההגבלות יצריך שינוי באמצעים".

השופט מלצר שאל לגבי תגובת המדינה המדברת על אמצעים נוספים שיוטלו על השב"כ במשבר הקורונה: "האם האירוע הוא פותח את הדלתיים או רק נושא איתור פיזי של האנשים הא ותו לא". 

חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד שמואלי: "אי אפשר לדבר על משהו שלא נולד. האירוע הוא דינאמי והוא נלמד תוך כדי תנועה ואם הם מחדדים את הצורך נמצא לזה פתרון. הצורך ביציאה מההגבלות יצריך שינוי באמצעים״.

עורך הדין יקיר, המייצג את העותרים מצידו לא משתכנע: "הממשלה במחדלה לא החלה את הליך החקיקה שיכול היה להתחיל ב-6 להפעיל, ולכן היא לא הייתה מוסמכת שלשום להאריך את התקנות לשעת חירום בשבוע נוסף ועל כן יש מקום לצו ביניים".