תיעוד הדיון בעתירות שהוגשו נגד יו"ר הכנסת בשל סירובו לכנס את הכנסת לדון בהחלפתו, עלה לאינטרנט ללא היתר. בצעד חריג, הרכב השופטים פנה היום (ראשון) לצדדים בבקשה להודיע אם הם מתנגדים להתרת הפרסום בדיעבד ואילו הצדדים לא הביעו התנגדות. לצפייה בדיון.

כזכור, לפני כחודש התנהל בבית המשפט העליון דיון בעתירות שהוגשו נגד יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, בשל סירובו לכנס את הכנסת לדיון בהחלפתו, חרף בקשה של 61 חברי כנסת כי יעשה כן. בשל מגבלות הקורונה שמנעו התקהלות של יותר מ-30 אנשים באולם ג', בו נערך הדיון, החליטה הנהלת בתי המשפט כי הדיון יצולם במעגל סגור וישודר באולם ב' הסמוך, בו ישבו עיתונאים.

היום התברר כי תיעוד הדיון הועלה לכמה פלטפורמות אינטרנטיות, בהן וימאו ויוטיוב. לאחר שכמה עיתונאים כתבו ברשת כי הסרטון זמין - הוא ירד מפלטפורמת וימאו, אך עדיין זמין בפלטפורמות אחרות, ככל הנראה באמצעות משתמשים שהורידו את הקובץ מווימאו והעלו אותו אליהן.

השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין  (צילום: אמיל סלמן)
השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין (צילום: אמיל סלמן)

בעקבות דליפת הסרטון פרסמו השופטים בתיק את החלטתם: "הובא לידיעתנו כי שידור זה, אף שהועבר במעגל סגור, טרם השקת הפרויקט הניסיוני של שידורים ישירים מבית המשפט העליון, הועלה לרשת האינטרנט ללא שניתן לכך היתר מראש. בנסיבות אלה, בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט, אנו בוחנים להתיר את פרסום השידור בדיעבד. לפיכך אנו מבקשים מן הצדדים לעתירות שהשתתפו בדיון להודיע אם יש להם הסתייגות מן הפרסום עד היום בשעה 20:30".