עורכת הדין כנרת בראשי התייחסה הבוקר (ראשון) למתיחות בצמרת מערכת המשפט והסבירה בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "יש כאן חצאי אמתות. שר המשפטים הוא נבחר ציבור, הוא לא שליח של נאשם בכתב אישום על שוחד. ונניח שהוא שליחו, נגד ראש הממשלה יש כתב אישום, אי אפשר להשפיע יותר על הפרקליטות בעניין הזה. כתב האישום חתום, יש דחיה רק של ההקראה בגלל הקורונה".

יוכפז הגיב - "את טועה כי ייתכן וייפתחו חקירות נוספות ואז יש משמעות למי הוא היועמ"ש והפרקליט". בראשי השיבה: "אני מניחה שלפני שהגישו נגד נתניהו את כתב האישום הזה הם חפרו ועשו ולקחו את כל המדינה הזאת לכל מיני אפיקים שלא היינו רוצים להיות שם, אולי בצדק או שלא בצדק". היא הדגישה כי "רק פסק הדין יכריע, זה שיש כתב אישום לא אומר שהוא הורשע חבר'ה. אבל אצלנו במדינת ישראל הדמוקרטית והיפה אנחנו שוכחים את חזקת החפות ובסדר. גם העובדה שמנדלבליט מונה על ידי נתניהו, לא מנעה ממנו להגיש כנגדו כתב אישום או לעשות את כל המהלכים שעשה נגדו אז בואו נוריד קצת להבות".

בראשי ציינה עוד כי "הפרקליטות גם ככה חבולה מכל תקופת שי ניצן אנחנו נמצאים ברמת אמון הציבור, רמה אפס". היא הדגישה כי אלדד הוא אדם ראוי לתפקיד: "ריבונו של עולם תקראו את קורות חייו, היועמ"ש מבקש למנות רק אדם אחד את מומי למברגר". הפרקליטה תקפה את התקשורת והסבירה: "ואתם כעיתונאים צריכים לעשות עבודת שטח ולבדוק מה תפקידו של מומי למברגר בכול הסאגה המשפטית לשעבר של מנדלבליט".

דוידוב: "היו עוד". 
בראשי: "וזה לא מפריע לכם? אתם קוראים לחוקיות ודורשים שלא תהיה חוקיות".
יוכפז: "הבעיה היא לא אישית עם דן אלדד אלא עם עצם מעשה המינוי שלו בממשלת מעבר שלא קיבלה את אמון הציבור".
בראשי: "בגלל זה ממשלת המעבר יכולה למנות רק ל-3 חודשים ועוד 3 חודשים".

"כדאי במקרה הזה לשלול את הסמכות של המחוקק ולהגיד שיש פה חוק ולא ניישם אותו, למה? כי לא מתאים לנו ליישם אותו", טענה בראיון, "עוד דבר, יש פה מכתבים של עו"ד פרטיים, אל תזלזלו בקשר של עו"ד פרטיים עם הפרקליטות. אם אתם מבקשים ניקיון כפיים אתם צריכים להבין ולשאול את עצמכם מה הקשר של אותם עו"ד עם אותן מחלקות בפרקליטות, איך הלקוחות שלהם, מה החנופה הזאת בכלל?". היא הוסיפה: "אני יכולה להגיד דבר אחד, אני לא מכירה את דן אלדד, לא מליצת היושר שלו, קראתי עליו כמו שכל אחד יכול לפתוח גוגל לקרוא עליו. מעולם לא נאמרה עליו מילה רעה, רק עכשיו בזמן הזה, רק עכשיו".

בראשי ציינה כי היא מקבלת פניות מפרקליטים. "פונים אליי פרקליטים לא פחות , לא פרקליטי מחוז, אומרים לנו מה שקורה בתוך הפרקליטות אתם כציבור חייבים לדעת את זה ואני מקווה שיהיה לי אישור לפרסם משהו שקיבלתי וזה צריך להטריד אותנו הרבה יותר משלושה חודשי הארכה חוקיים". יוכפז שאל אותה - "אותם פרקליטים בכירים חתמו בגלל אינטרסים? מקבלים משהו מבכירים בפרקליטות?", ובראשי השיבה: "לא היועמ"ש בוודאי יש להם לקוחות אל תשכח את המשרדים שלהם".

דוידוב: "גם את עורכת דין פרטית".
יוכפז: "לא חתמה על המכתב".
בראשי: "אני אי פעם נקטתי בכזו חנופה למערכת?"
יוכפז: "נזכיר את פרשת אפי נוה שהיה קשור בכל מיני קשרים לפרקליטים".
בראשי: "פה אתם יושבים ונותנים את הבמה בלי לשאול את השאלה המתבקשת - כמה תיקים אתה מנהל מול פרקליטי המחוז? לא הספיק מקרה רות דוד כדי להבין שאין שם באמת רובוטים, אלא שמדובר באנשים בשר ודם? שמעתי את הפתיח שלך גולן ואני יתומת צה"ל, על מאיר שלו הסופר. איקאה זה לא 43 בתי עלמין במדינת ישראל, מה שקורה ביום הזיכרון בבתי העלמין, אנחנו עומדים שכם לשכם, צמודים אחד לשני, אנשים מבוגרים, אנשים צעירים".

לדברי הפרקליטה, בית העלמין ביום הזיכרון זה פצצה מתקתקת ושאף אחד לא ישווה בין איקאה של אלפיים איש, לשני מיליון שעולים ביום הזיכרון לבתי העלמין. "צריך לשים קו לזילות הזאת", הדגישה, "צריך לשים לה קו, אני כבר לא יכולה לשמוע את זה. יש פה מקום להפסיק עם הזילות של השוואה של איקאה למקום היחיד שנשאר לנו עם היקרים שלנו, שזה בתי העלמין. אנחנו רוצים לשמור על ההורים שלנו, הסבים והסבתות, לקבל את ההחלטה ולהבין שזה לטובת המשפחות ולהוריד את הלהבות".

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, ארכיון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, ארכיון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

את לא חושבת שהיה ניתן לעשות זאת בצורה אחרת?
"תספר לי איך"

על ידי חלוקה מסוימת לימים?
"24 אלף משפחות במשך כמה ימים?"

אם יש מצב חירום אז נערכים אחרת
"פעמיים ביום לשמוע צפירה כדי שיעלו לקבר?"

לאפשר כל פעם בקבוצות לעלות בימים שלפני.
"יש לנו אופציה להגיע עד יום שלישי ב-5 בערב לבית העלמין בכל מקרה. אנחנו משפחות השכול מדממות 365 יום בשנה, לא רק ביום הזיכרון. זה בשביל שאר הציבור בישראל כדי שיתייחד איתנו משפחות השכול. זה לא יום הפטירה של היקירים שלנו, זה היום בו הציבור צריך להתייחד איתנו וצריך להפסיק להשוות בין איקאה ליום הזיכרון. זה מעליב, אני אומרת את זה בשיא הכנות".