"אין מנוס מדחיית העתירה": בג"צ דחה היום (שני) עתירה שהוגשה על ידי משפחות שכולות במרכזה עומדת בקשה לפקוד את קבריהם של חללי צה"ל בעת שחלות ההגבלות להתקהלות והתכנסות במסגרת חוקי החירום בעת משבר הקורונה. העליון קיבל החלטה זו בהרכב של שלושה שופטים, בראשם השופט יצחק עמית, ולצידו - השופטת יעל וילנר והשופט עופר גרוסקופף.

"קשה לראות כיצד ניתן לאכוף את צד האיסור תוך שמירה על כבוד המקום ועל רגשות בני המשפחות", נכתב בהכרעת השופטים. "מי שוטר או חייל עם לב של אבן, שביום זה יעמוד בפתח בית העלמין ויסנן את הנכנסים בשאלה כואבת ונוקבת - מי אתה ומה קרבתך לחלל הטמון בבית עלמין זה? שלא לדבר על בדיקה ואימות של התשובה שיקבל".

בדברי הסיכום בדיון בעתירה, נכתב על ידי השופטים כי: "ההסדר שעוגן בתקנות שעת חירום במסגרת תיקון מס' 6 לתקנות, המגביל את האפשרות לפקוד את בתי העלמין ומונע הגעה אליהם ביום הזיכרון, אינו בלתי חוקתי, ועל כן אין מקום להורות על ביטולו או על שינויו. אי לכך, ועל אף הצער והכאב שעתירה זו עוררה בלב כולנו, איננו רואים מנוס מדחייתה".

כזכור, משרד הבריאות פרסם אתמול את ההנחיות המלאות והמעודכנות לימי הזיכרון והעצמאות בצל משבר הקורונה. על אף שאמש נכנסו לתוקף ההקלות בהנחיות והתאפשרה פתיחת חנויות ועסקים רבים, בערב יום העצמאות ועד לצאתו, יחולו הנחיות הסגר שננקטו גם בערב פסח. כמו כן, היום, ערב יום הזיכרון, ולמחרת ביום הזיכרון עצמו, תיאסר עלייה לבתי העלמין.