בעיצומן של חגיגות יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, ובצל הסגר ומשבר הקורונה שפגע קשות במשק, פתחה הבוקר (רביעי) המשטרה בחקירת ניסיון הצתה וגרימת נזק למוסדות שלטון בחולון. מדובר בבניין משרדים בו שוכן משרד של מס הכנסה, והרקע לאירוע הינו, ככל הנראה, פלילי.

במשטרה מסרו כי "הבוקר התקבל דיווח אודות על אירוע חמור של ניסיון הצתה וגרימת נזק למוסדות שלטון בחולון. עם קבלת הדיווח הגיעו כוחות משטרה וגורמי הצלה למקום ובזירה אותו נזק לרכוש. לא היו נפגעים בנפש". 

החקירה כוללת איסוף חומרים ממצלמות האבטחה מהבניין. יש לציין כי באותו בניין ישנו גם משרד של פיקוד העורף, אולם ההערכה במשטרה היא שהכוונה הייתה להצית את משרדי רשויות המס.

בהקשר זה, יש להזכיר את הזעם המופנה בימים אלו לעבר אותם מוסדות שלא מצליחים להגיע לסיכומים עם ציבור השכירים והעצמאיים במדינה בעקבות משבר הקורונה.

מרשות המסים נמסר כי ״נסיון הפגיעה הלילה במשרדים בחולון, משרדים של רשות הנמנית על מוסדות המדינה, ויעודה המרכזי גיוס המשאבים המממנים את השירותים שלה לאזרחיה, הוא מעשה נפשע כשלעצמו ועיתויו, בערב יום העצמאות ה-72 למדינה, אף מוסיף לחומרתו. יש להיצר במיוחד על המעשה גם על רקע המאמצים הכבירים שמשקיעים עובדי רשות המסים העושים לילות כימים, מאז החל המשבר, לסייע ולהקל על העסקים תוך דגש על ציבור העצמאים. רשות המסים תפעל בנחישות יחד עם  משטרת ישראל  לחשוף ולמנוע כל  ניסיון לפגיעה  נוספת במשרדיה״.

עו״ד רועי כהן - נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים בישראל מסר בתגובה: "אני מגנה בתוקף את מקרה ההצתה של משרדי הממשלה בחולון וכל מעשה פלילי שיש בו לפגוע ברכוש ובמוסדות השלטון וכולי תקווה שאינו קשור למחאה הלגיטימית והצודקת שאנו העצמאים מנהלים מזה חודשיים ומחר נמשיך בה בהפגנה חוקית בשעה 19:00 בערב בכיכר רבין". הוא הוסיף עוד כי "אני שב ומתריע ללא קשר ותוך גינוי כל פעילות פלילית כי המצב בשטח הוא הרגשה שממשלת ישראל הפקירה את העצמאים לגורלם וזה חייב להשתנות בהקדם , מחר נדרוש בכלים החוקיים שהדמוקרטיה מעניקה לנו שיויון זכויות ולא נעצור עד שזה יושג למען החברה בישראל".