הנהלת בתי המשפט הודיעה היום (חמישי) כי דיוני בג״ץ בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני, שנחתם בין מפלגות הליכוד וכחול לבן, והטלת הרכבת הממשלה על ידי רה״מ בנימין נתניהו יועברו בשידור ישיר. הדיונים יתקיימו במהלך השבוע הבא, ב-3 ו-4 במאי, בפני הרכב של 11 שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. בכיר בליכוד אמר כי "התערבות של בג"ץ תביא בהכרח לבחירות שבמרכזן יעמדו סמכויותיו של בג"ץ ופסקת ההתגברות".

בשביל ביצוע ההליך, נמסר מהנהלת בתי המשפט כי יותקנו באולם אמצעי הפרדה, בדמות מחיצות שקופות, בין מקומות הישיבה של השופטים, אשר קיבלו את אישור משרד הבריאות לצורך שמירה על בריאות הנוכחים.

עוד נמסר כי בשל מגבלת המקום, הכניסה לאולם תותר לנציגי הצדדים בלבד, עד 3 נציגים לכל אחד מהצדדים. הדיון יוקרן באמצעות טלוויזיה במעגל סגור בשני אולמות נוספים, בהם יוכלו הכתבים לצפות בשידור החי. בנוסף, הדיונים יועברו בשידור ישיר באתר בית המשפט העליון ובחשבון הטוויטר של דוברות הרשות השופטת, למען הציבור הרחב.

התנועה לאיכות השלטון הייתה בין העותרים לבג״ץ נגד ההסכם ואפשרות הרכבת הממשלה של נתניהו, בטענה כי כתבי האישום שהוגשו נגדו אמורים למנוע ממנו את הזכות זאת. כזכור, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע מוקדם יותר היום לבג"ץ כי אין מניעה משפטית בעניין הטלת הרכבת הממשלה על ידי נתניהו, אם כי היא מעוררת קשיים, אך אין מניעה משפטית.