חשד לרצח בבת ים: אישה בת 50 נמצאה הערב (ראשון) בדירה בבת ים כשהיא חסרת הכרה ועל גופה סימני אלימות קשים. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה.

הערב התקבלה במשטרה הודעה מגבר כבן 55, כשהוא בגילופין, שפנה בשפה הרוסית למוקדנית ודיווח לה כי רצח את זוגתו. המוקדנית שאלה אותו לכתובת מגוריו והוא לא ידע להשיב. לאחר מכן יצרה איתו קשר המוקדנית והוא ניתק את השיחה, אך בפעם השלישית הוא אמר את הכתובת.

כוח גדול ממרחב איילון הגיע לזירה ברחוב יוספטל 103 ואיתר בתוכה את האישה, ללא רוח חיים. לצדה בבית נמצא המודיע, גבר גרוש ובן זוגה של הקורבן, כשהוא במצב של שכרות. מחקירה ראשונית עולה החשד כי הגבר נטל את חייה של האישה. בין השניים אירע בשנת 2014 מקרה קודם בגינו נשפט הגבר למאסר של שישה חודשים בגין תקיפתה של האישה, והוא שוחרר ב-2015. החקירה בראשיתה.

בתוך כך, גבר כבן 20 נפצע באורח בינוני מירי ברחוב יוחאי בן נון בחולון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי, והוא פונה לבית החולים "וולפסון" בעיר.

הבניין בבת ים בו נמצאה גופת האישה (צילום: אלון חכמון)
הבניין בבת ים בו נמצאה גופת האישה (צילום: אלון חכמון)

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה לרצח האישה בבת ים הערב ואמרה כי ״רצח נשים הופך לשגרה בזמן שהתכנית למלחמה באלימות במשפחה משנת 2017 נכנסה להקפאה עמוקה. אני חוששת מאד שמשבר הקורונה שמוביל לסיר לחץ בריאותי וכלכלי יגביר את גילויי האלימות בתקופה הקרובה- ייתכן שאנו כבר עדים לכך. אני קוראת לממשלה להפשיר לאלתר את התכנית למלחמה באלימות במשפחה ולשחרר את 250 מיליון השקלים שהוקצבו לה. דם נשים לא יכול להיות הפקר בישראל, גם לא בחסות משבר הקורונה״.

אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל אמרה בתגובה: "רצח שני בתוך יומיים וזה רק קצה הקרחון של גל האלימות במשפחה השוטף את המדינה מתחילת משבר הקורונה. הרציחות האלה חייבות להוות קריאת השכמה לציבור כולו ולממשלה, שצריכים להירתם למניעת האלימות במשפחה. בשעה זו חיות מאות אלפי נשים וילדיהן תחת אלימות מתמשכת, תוקפנות ופחד, מצויות במצב 'שבי' עם בן זוג אלים, ללא גישה בטוחה לגורמי סיוע". 

כורזים ציינה כי "הקלות הסגר מזמנות לצערנו גל נוסף של אלימות מתוך מצוקה ורצון להמשך השליטה במערכת היחסים. הממשלה חייבת להיערך בדחיפות לטיפול במשפחות, להגיע בכל דרך לבתים הסובלים מאלימות ולנקוט ביד קשה בבני זוג פוגעניים. זאת לצד הרחבת המענים הטיפוליים והנגשת מוקדי סיוע לנשים, גם בתנאי סגר. ויצו פתחה היום מקלט חדש לנשים נפגעות אלימות אשר קולט משפחות מכל הארץ, אבל אם כולנו כחברה לא ניתן יד למיגור האלימות, עוד עשרות מקלטים לא יוכלו להכיל את כמות הנשים והילדים הנפגעים".