הרצח בבת ים: שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אפרת בוסני, האריכה היום (שני) בשבעה ימים את מעצרו של תושב בת ים בן ה-51, החשוד ברצח בת זוגו טטיאנה חייקין בת ה–50, שגופתה נמצאה אתמול בערב בדירתה ברחוב יוספטל בבת ים. מדובר ברצח שני שאירע בתוך ימים אחדים ובהם בני זוג שכבר ריצו עונשי מאסר בגין עבירות אלימות שהפגינו כלפי בנות זוגם נוטלים באלימות אכזרית את חייהן של בנות זוגן אחרי שאלו הסכימו כביכול להחזירם להתגורר בביתן. 

בשבוע שעבר נחשפנו לאירוע דומה בו קיפחה את חייה מסטואל אלאזה, תושבת חולון שנרצחה על ידי בן זוגה מאנדפרו בדירתם בחולון וכאמור בראשון האחרון הוזעקו השוטרים ממרחב איילון לזירה נוספת הפעם בבת ים שם נמצאה חייקין, ללא רוח חיים לאחר שנרצחה על ידי בן זוגה איגור צ'פיקוב בימים האחרונים. רק אתמול בערב יצר צ'פיקוב קשר עם המשטרה והתוודא ברצח אולם מסר שלוש כתובות מגורים שונות עד   שהשוטרים הצליחו לאתר את זירת האירוע ולהגיע למקום.

נציג המשטרה, ליאור סלומון, תיאר בדיון כי בשעות הערב התקבלה שיחת טלפון במוקד המשטרתי ובה מודיע החשוד כי רצח את בת זוגו. שוטרים שאיתרו את הכתובת, כך מתאר סלומון, "נתקלים בזירה שניתן לכנות אותה לא פחות מקשה ומזעזעת". לדבריו, החשוד שנמצא בדירה נעצר במקום נלקח לתחנת המשטרה לחקירה ומסר גרסה. 

במהלך הדיון אישר נציג המשטרה כי החוקרים גבו עדויות ממספר שכנים עוד במהלך הלילה אולם סירב להרחיב בפרטים. לדבריו נדף מהחשוד ריח של אלכוהול, אולם במשטרה לא ערכו בדיקה לגבי רמת האלכוהול בדמו כמו גם לגבי המנוחה. השופטת בוסני, שהחליטה כאמור להאריך את המעצר, אימצה את בקשתה של סנגוריתו של החשוד עו"ד יעל פינקלמן מהסנגוריה הציבורית והורתה כי במהלך המעצר הוא יעבור בדיקה פסיכיאטרית כדי לקבוע את כשירותו למעצר.

נציין כי לפני כחצי שנה במהלך נובמבר 2014 הואשם צ'פיקוב על התביעה המשטרתית בתקיפה חמורה של בת זוגו. "החשוד והקורבן היו בני זוג כחמש שנים. באוגוסט 2014 שתו הקורבן והחשוד ברצח לשוכרה בדירתם, אז נשכבה טטאינה במיטתה. מסיבה לא ברורה התעורר כעסו של הגבר שמשך אותה בחוזקה והפיל אותה מהמיטה וכתוצאה מכך היא נחבטה בגבה". נכתב בכתב האישום . עוד נוסף כי דקות אחדות לאחר מכן נטל הנאשם חפץ חד והיכה את חייקין בראשה עד שהחלה לדמם. בת הזוג הזעיקה את אימו של בן זוגה שנמלט מהדירה והמשטרה עצרה אותו כשהוא ישן בדירתו.

זירת הרצח בבת ים (צילום: אלון חכמון)
זירת הרצח בבת ים (צילום: אלון חכמון)

למרות האירוע החמור הגיעה התביעה המשטרתית להסכמה עם החשוד לפיה הוא יודה בעבירות המיוחסות לו וירצה עונש מאסר בן חצי שנה. השופט צחי עוזיאל, אימץ את הסדר הטיעון ושלח אותו לחצי שנה מאסר בפועל. גם כאן מסתבר הכתובת היתה על הקיר ואותו נאשם , שחזר להתגורר עם המנוחה רצח אותה בנסיבות שנחקרות עתה.

עו"ד יעל פינקלמן ניסן שמייצגת את החשוד ברצח בבת ים מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "החשוד היה תחת השפעת אלכוהול, אין לו הסבר למציאת גופת המנוחה בבית, והוא אינו זוכר את האירוע. תמוה מאד  שהמשטרה לא טרחה לבצע בדיקות לבחון את רמת האלכוהול בדמו".