גבר בן 40 נפצע הבוקר (שלישי) באורח קשה בפיצוץ ברכבו, סמוך לבניין התאטרון ביקנעם עילית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, עם חבלות בגפיים, כשהוא מורדם ומונשם. כוחות משטרה גדולים, לרבות חבלן, נמצאים במקום כדי לבדוק את נסיבות האירוע, כאשר קיים נבדק חשד לניסיון חיסול. החקירה בראשיתה.

בהמשך בירור נסיבות האירוע, עלה כי מדובר באדם המוכר היטב למשטרה מתחום ההונאות והסמים, והוא ריצה כבר בעבר עונש מאסר. בנוסף התברר כי הוא נכח באירוע פלילי גם במהלך שנת 2015, כשהוא נורה ונפצע.

מחקירה ראשונית עולה החשד לפיו הפצוע עמד סמוך לרכבו שעמד באזור רחוב דרך רבין ביקנעם. טרם ידוע אם הוא חזר לרכב או יצא מהרכב שחנה במקום, אולם ברור שברגע שהוא עמד בסמוך אליו אירע הפיצוץ, מה שמצביע על כך שמפעילי המטען ערבו לו בקרבת מקום. 

במשטרה בודקים כעת האם מדובר בהפעלה באמצעות שלט או באמצעות מכשיר טלפון. הוא פונה לבית החולים רמב"ם, כאמור, במצב קשה. חוקרי המשטרה בדקו את הזירה וביצעו איסוף ממצאים במקביל לאיתור מצלמות אבטחה.

חובש רפואת חירום במד"א, טל ניקסון, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מחבלות קשות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, הנחת חסמי עורקים וטיפול תרופותי, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ והוא פונה להמשך טיפול בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם".