לקח צעד אחורה: בצל המתחים בין מ"מ פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד דן אלדד, לבין מנדבליט, בוטלה פגישה שנקבעה למחר בין אלדד לבין מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שהייתה אמורה לעסוק בהתנהלותו של מנדבליט בפרשת הרפז.

בפנייה שמסר אלדד למשרד המבקר, נאמר כי הסיבה הרשמית לביטול היא העובדה כי אלדד אינו מכהן בתפקידו הקודם מתחילת החודש, וכי חזרתו לתפקידו הקודם כמנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, מציב בפניו קשיים המונעים ממנו לעסוק בסוגיה הטעונה. עם זאת, מאחורי הביטול עומדים לחצים כבדים שהפעיל היועץ המשפטי וכן בכירים בפרקליטות. 

כזכור, בשבוע שעבר שלח אלדד מכתב תלונה למבקר המדינה ובו טענות נגד מנדבליט. למכתב קדמו חילופי דברים קשים בין השניים, מה שהסתיים בכך היועץ פנה לנציב שירות המדינה וטען כי ישנה מניעה משפטית להארכת כהונתו של אלדד. 

ממלא המקום הגיב אז להשתלשלות האירועים והסביר כי מדובר בתולדה של תלונה שהתקבלה בלשכתו ונשלחה על ידי עיתונאי, הנוגעת בעבודתו של מנדלבליט: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה, ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו".