בית הדין לעבודה בנצרת החליט היום (ראשון) לעכב את מינויו של ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בהחזקה ובפרסום חומרים פורנוגרפיים של קטינים, לתפקיר רופא שירותי בריאות התלמיד במחוז צפון. זאת, לאחר מחאה של ראשי רשויות ובכירים במערכת הבריאות ובמערכת הפוליטית נגד המינוי. 

ברקאי בן ה-54 הורשע ב-2012 באחזקת מאות אלפי תכנים פורונוגרפיים פדופיליים במחשבו האישי ובפרסומם. אתמול בית הדין האזורי לעבודה בנצרת אישר את מינויו לתפקיד, בניגוד לעמדת נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ'. 

ראש עיריית נשר, רועי לוי, דרש מהשר פרץ למנוע את כניסתו של ברקאי לבית הספר. בתגובה, התייחס רפי פרץ לנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אדם מורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד חינוכי. נקודה. אני עובד מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים כדי לוודא את זה".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסרה: "טוב שבית הדין החליט להקפיא את מינויו של ברקאי עבריין המין, אבל ברור מאליו שהמינוי השערורייתי הזה לא היה צריך לבוא לעולם מראש. המצב האבסורדי והמסוכן הזה, שבו אדם שהורשע בצריכת והפצת תכנים המבוססים על ניצול מיני של ילדים ממונה על בריאותם, מצביע על שיקול דעת פגום מן היסוד של משרד הבריאות. הערעור על החלטת בית הדין האומללה חייב להתקבל, אך בינתיים, אנו קוראות למשרד הבריאות להתנער בפומבי מן המינוי. בכוונתנו לקדם את התיקונים הנדרשים בחוק כדי למנוע מינוי עברייני מין כאחראים על קטינות וקטינים".

מהמועצה לשלום הילד נמסר כי "בית הדין בנצרת קיבל את ההחלטה המתבקשת. כעת, יש להפוך את ההחלטה הזמנית לקבועה. כדי שזה יעשה, יש להמשיך בהליך הערעור כפי שהצהירה הפרקליטות שתעשה. המועצה לשלום הילד תבקש להצטרף כידיד בית המשפט להליך על מנת להבטיח שאדם שהורשע במעשים חמורים כל כך, של החזקת חומרים פדופיליים, לא יוכל למלא תפקיד ציבורי בכיר ומשמעותי כל כך שקשור באופן ישיר לבריאותם של ילדים".