האסון בנחל צפית עובר להליך גישור. ביום שני יתקיים דיון במסגרת הליך גישור בין הפרקליטות לבין סנגוריהם של הנאשמים באסון נחל צפית,  מנהל מכינת "בני ציון" לשעבר יובל כהאן, ואביב ברדיצ'ב, מדריכם של החניכים שנהרגו. זאת לאחר שפורסם בעבר שיש כוונה לנהל משפט הוכחות ארוך. הליך הגישור מהווה למעשה כניסיון להגיע למתווה פשרה מחוץ לכותלי בתי המשפט במקרים מסוימים בהם רוצים למנוע הליך ארוך ומייגע שיארך שנים בבית המשפט.

באפריל 2018 נהרגו עשרה צעירים, מתוכם שמונה תלמידי כיתה י"ב, שיצאו לטיול גיבוש כמועמדים למכינה הקדם־צבאית "בני ציון" בתל אביב, ושתי מדריכות. כזכור, בכתב האישום, נכתב כי למרות סכנת השיטפון הברורה והמיידית, שהיתה ידועה לנאשמים, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות שהגיעו לידיעתם לפני הטיול ובמהלכו, הנאשמים לא ביטלו את הטיול שתוכנן ולא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל.

עורכי הדין אהרן מיכאלי ואפרת רייטן, שמייצגים את הורי ההרוגים, מסרו בתגובה לפרסום על הגישור, כי "ההורים השכולים עומדים על בירור התיק בהליך פומבי בבית המשפט. אנו סומכים על הפרקליטות שתביא לידי ביטוי את האינטרס הציבורי וגם את הכאב והאסון של משפחות הקורבנות"

עו"ד ציון אמיר המייצג את אביב ברדיצ'ב אישר את הדברים. 

מפרקליטות מחוז דרום נמסר: "הגישור נקבע בפני נשיאת בית המשפט המחוזי, כבוד השופטת יפה כץ, לבקשת באי כוח הנאשמים. המשפחות עודכנו על כך על פי חוק. מדובר בהליך חסוי שמקובל בתיקים פליליים, כשהפרקליטות ככלל לא מתנגדת לקיומו, זאת על פי הנחיות פרקליט המדינה. חשוב לציין כי קיומו של הליך הגישור לא צריך לעכב את המשך ניהול התיק העיקרי שקבוע באותו יום".