למרות שקיבלו את התלונה אודות הגניבה באיחור, חוקרי ובלשי תחנת המשטרה בדימונה לא ויתרו, במיוחד כשהבינו שהרכוש שנגנב הוא לא אחר מאשר שלושה ספרי תורה. בתום חיפושים וסריקות שערכו מיד לאחר קבלת התלונה, איתרו הבלשים את ספרי התורה (קלפים א.ח) כשהם ללא התיקים שלהם, וזרוקים בשטח פתוח, תוך חילול וזילות הקדושה שבהם.

לפני ימים אחדים הגיעו גבאי בית כנסת בירוחם למשטרה, וסיפרו כי שלושה ספרי תורה, שניים שהיו בתוך תיקי כסף ואחד בתוך תיק מנחושת, נגנבו מתוך ארון הקודש בבית הכנסת שלהם, שנפרץ במועד שאינו ידוע להם. לדברי המתלוננים, בנסיבות נגיף הקורונה, ומאחר ולא פקדו במסגרת היום יום את בית הכנסת, הם נתוודעו לגניבה רק סמוך למסירת התלונה, וזאת אחרי שביקרו במקום והבחינו בסימני פריצה וגניבה מתוך ארון הקודש.

מיד עם קבלת התלונה, החלו הבלשים בסריקות נרחבות ואכן במהלכן נמצאו קלפי ספרי התורה כשהם מושלכים בתוך שטח פתוח  מתחת לערימות גזם, ללא התיקים שלהם, שנגנבו על ידי הפורצים. הספרים הושבו לבית הכנסת והמשטרה ממשיכה בחקירה במטרה לאתר את התיקים  ואת החשודים שעומדים מאחורי ההתפרצות והגניבה. עוד לפני שנמצאו, פרסם אחד מבעלי הספרים הודעה, לפיה הוא מציע פרס בסך 10 אלף ש"ח למי שימסור מידע אודות הספר שהוא תרם. 

מפקד תחנת דימונה סנ"צ אילן שושן מסר: "עם קבלת הדיווח התברר כי פורצים ניצלו את ההנחיות שניתנו בעקבות מגיפת הקורונה והעדרות המתפללים מבית הכנסת וביצעו את המעשה הנפשע. בסריקות שערכנו אותרו ספרי התורה מושלכים בשטח. החזרנו אותם לבעליהם ואנחנו ממשיכים בחקירה".