ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיע היום (רביעי) לזירת אירוע הדקירה בבית החולים תל השומר, וסיפר על הפרטים שקיבל ועל הרחשות האירועים שקדמו למקרה.

"היה פה אירוע עברייני ולא חבלני" סיפר שאמה הכהן, שהגיע למקום זמן קצר לאחר ההתרחשות והוסיף "כלומר אין פה אירוע טרור שיהיו לו השלכות או סכנה למחבלים שמסתובבים בשטח. אחד האזרחים העיר לו שהוא מסתובב ללא מסיכה, התפתחה תגרה והחשוד שלף סכין לעבר האזרח שהעיר לו. הוא איתר אותו ביציאה מבית החולים, הוא ניסה לדקור את המאבטח, ומאבטח אחר פתח לעברו בירי".

לאחר שראש העיר תיאר את פרטי האירוע, התפתח ויכוח קצר בינו לבין קצינת משטרה, שהגיעה אליו וביקשה ממנו להפסיק לדבר על כך, לפני שהמקרה נחקר על ידי המשטרה, ואמרה כי מדובר היא "מבקשת לא לשבש את החקירה". לדבריו של שאמה הכהן, לא מדובר באירוע לאומני, כך שמבחינתו הוא יכול לדבר על כך.

מדוברות עיריית רמת גן נמסר: "דוברת מחוז ת"א חשבה לרגע שאנחנו בצפון קוריאה בה קצין משטרה יכול לסתום את הפה לראש עיר שמבקש לעדכן ולהרגיע את ציבור התושבים בעיר ובשכונות הגובלות במיקום האירוע בפרט. המידע נמסר לראש העיר מהגורם הבכיר והמוסמך ביותר בזירת האירוע. במדינה דמוקרטית סותמים פיות ורומסים את זכות הציבור לדעת רק בצו איסור פרסום שיפוטי".

כאמור, אירוע חמור התרחש מוקדם יותר היום, כאשר מוסטפה יונס, תושב כפר ערה בן 26, נורה על ידי מאבטחי בית החולים שיבא תל השומר, לאחר שדקר אחד מהם ופצע אותו באורח קל.

זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו של הדוקר בבית החולים. סמוך לשעה 13:30, התקבל דיווח במד"א ובמשטרה על אירוע ירי בכניסה לבית החולים, ובעקבות כך, כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום, העלו חשש בהתחלה כי מדובר באירוע על רקע לאומני, אולם כבר בדקות הראשונות נודע לשוטרים כי מדובר באירוע פלילי.