ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שבת), לאירוע הירי לעבר שוטרים בעיר טירה, במהלכו נפצעו שני בלשים באורח קשה וקל. אני מגנה בתוקף את אירוע הירי בטירה שבוצע לעבר שוטרים בעת שפעלו נגד פשיעה במקום. אני שולח החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו באירוע. נמשיך לפעול ולהיאבק בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי ונמצה את הדין עם הפושעים", אמר נתניהו. 

מוקדם יותר, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים הערכת מצב במרחב שרון, בעקבות הירי, בסיומו אמר: "מדובר באירוע חמור במיוחד המהווה עוד תזכורת כואבת למחיר היקר אותו משלמים השוטרים בפעילותם, ובפרט בעת המאבק בפשיעה החמורה ובהגנה על אזרחי ישראל".

לדבריו, "הפעם בשעה ששוטרים פעלו נגד הפשיעה ובמטרה להגן על אזרחים ולהיאבק באלימות בישובי החברה הערבית - הם נפגעו כתוצאה מירי שבוצע לעברם. חיי השוטרים אינם הפקר, ומי שיורה לעבר אזרחים או שוטרים יענש במלוא חומרת הדין.  מחובתנו לעשות כל שנדרש כדי למצות את הדין ולבוא חשבון עם המעורבים באירוע החמור".

עוד אמר כהן: "לא נרפה עד ללכידתם של המעורבים ומיצוי הדין עמם ונמשיך כל העת במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק. אנו מייחלים להחלמתם של השוטרים שנפצעו הלילה מהירי ומאושפזים בבתי החולים״. לאחר מכן ביקר את השוטרים שנפצעו ושוחח עם בני משפחותיהם. אחד השוטרים מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לאחר שנותח. השוטר השני מאושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא ומצבו מוגדר בינוני.

אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת הגיבו לאירוע החמור בטירה. יו״ר מפלגת רע״ם ח״כ אחמד טיבי אמר בתגובה: ״אירוע פלילי חמור. אנחנו דוחים על הסף ירי על אזרחים או שוטרים על ידי הכנופיות האלה. נשק לא חוקי הוא מתכון למוות ידוע מראש. הרשימה המשותפת תמיד דרשה ודורשת לנקות את היישובים הערביים מנשק זה. זה הורג אותנו. אבל איך זה שמסוקים מוזנקים לאויר, ועשרות ניידות מגיעות ליישוב לחפש את היורים רק כאשר יורים על שוטרים והם מבוששים להגיע כאשר הקורבן הוא אחמד, מוחמד או מחמוד?״.

יו״ר הסיעה ח״כ איימן עודה אמר כי ״אנחנו דורשים לחיות בחברה ללא נשק. מדובר באירוע חמור והמשטרה צריכה להבין שאקדח שיורה באזרחים במערכה הראשונה ירה על שוטרים במערכה השלישית. לצערי המשטרה מתעוררת ונאבקת בארגוני הפשיעה בצורה רצינית רק כאשר האלימות מופנית כלפיהם״. 

כזכור, שני שוטרים נפצעו הלילה מירי מנשק אוטומטי שבוצע לעברם על ידי חשוד, במהלך פעילות מבצעית בטירה. מחקירה ראשונית של האירוע עולה שבמהלך הלילה הבחין צוות בלשים של משטרת טירה ברכב ובו שני חשודים קטינים בשטח חקלאי בטירה והחל לבדוק אותם. תוך כדי הבדיקה התקרב למקום בנסיעה רכב נוסף ומתוכו יצא חשוד שפתח בירי מנשק אוטומטי לעבר הבלשים והחל להימלט מהמקום. הבלשים השיבו אש ואף חתרו למגע וזאת כשהם מזעיקים למקום כוחות גדולים מאד של משטרה.