משטרת ישראל עצרה במהלך סוף השבוע גבר בן 39 מתל אביב, בחשד לפרסומי הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה, לאחר שחקירתו אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן. מחקירת המשטרה עולה כי החשוד פרסם במדיות שונות, תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה. מעצרו של החשוד הוארך על ידי בית משפט השלום בתל אביב עד יום שלישי.

ערר שהוגש מטעמו של החשוד היום לבית המשפט המחוזי נדחה. השופטת מעיין בן ארי קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת ביהמ״ש קמא וכי קיים חשש סביר בשים לב לציטוטים מדבריו המכילים ״אלמנטים של פעילות כוחנית״. "איני סבורה כי נפלה שגגה בהחלטת ביהמש, חשד סביר כנגד החשוד קיים ובשלב זה של ההליך כוונותיו האמייות של החשוד לא רלוונטיות. בעת הזו חשוב לשאפשר ליחידה לסיים את הפעולות המופורטות בדוח שהוגש לי", הוסיפה השופטת.

עו"ד רוי גבריאל, המייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, אמרה: "הצעיר טוען כי פעל מתוך מחאה חברתית, והדגיש כי לא הייתה לו שום כוונה לפעול או לגרום לאחרים לבצע פעולה כל שהיא. כבר בחקירתו הוא התנצל והציע להסיר את הפוסטים. לטעמנו לא הייתה הצדקה לפגוע בחרותו. הגשנו ערר על ההחלטה לעצור אותו. לצערנו, בית המשפט לא קיבל את עמדתנו".

פוסט של החשוד באיומים על נתניהו (צילום: פייסבוק)
פוסט של החשוד באיומים על נתניהו (צילום: פייסבוק)

כזכור, שופט בית משפט השלום בחדרה, אהוד קפלן, האריך ביום שלישי בשלושה ימים את מעצרו של אדם אחר, תושב אזור הצפון, החשוד כי הסית ברשת לרצוח את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. החשוד התמודד ברשימת מפלגת העבודה לכנסת במערכות הבחירות האחרונות, אך לא דורג במקום ריאלי. ההחלטה היא להאריך את מעצרו בתנאי אשפוז בשל עברו הפסיכיאטרי, השופט דחה את טענת הסנגור עו"ד ליעד ידין, שטען כי החשוד אינו מסוכן וניתן לאיין את המעצר בחלופה.