נתניהו על ספסל הנאשמים: בית המשפט המחוזי דחה היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו להימנע מהופעה בדיון הפותח במשפט שיתקיים בעניין כתב האישום נגדו. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פלדמן-פרידמן, משה ברעם ועודד שחם ציינו כי טיעוניו של נתניהו לא הספיקו כדי להצדיק החרגה מהנהלים הקיימים, ויהיה עליו להתייצב באולם בית המשפט ביום ראשון הקרוב.

בתגובה לשאלה האם יכבד ראש הממשלה את פסיקת בית המשפט ואכן יתייצב לפתיחת משפטו, ענו מקורבים לנתניהו כי "אין כאן שאלה, נתניהו יתייצב בבית המשפט ביום ראשון הקרוב".

כזכור, פרקליטות המדינה פרסמה אמש הודעת תגובה לדבריהם של עורכי הדין מצוות ההגנה של רה"מ בנימין נתניהו: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד".

החלטת בית המשפט המחוזי בעני... by מעריב אונליין on Scribd

עוד הוסיפו: "צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".

לפני כן פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד ומיכה פטמן, הגישו לבית המשפט העליון בקשה לאשר לנתניהו להיעדר מפתיחת הדיון בעניינו שעתידה להתקיים ביום ראשון הקרוב. ומוקדם יותר תקפו את פרקליטות המדינה, שהתנגדה לבקשתם לאפשר לנתניהו לא להגיע להקראת כתב האישום נגדו ביום ראשון. "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של רה"מ באולם בית המשפט", מסרו.

עוד אמרו: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'".