הזמר והיוצר אריאל הורוביץ, בנה של נעמי שמר, פרסם היום (רביעי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו תקף את בג"ץ, בעקבות ההחלטה שלא לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית. הדברים נכתבו לאחר שבהקראת פסק הדין, ציטטו השופטים קטע מ"ירושלים של זהב" שכתבה אמו.

"הלו בג"צ" כתב הורוביץ, "'אין פוקד את הר הבית בעיר העתיקה' היא שורה שמבטאת עשרות דורות של געגוע יהודי לירושלים, געגוע שאין לו אח ורע בתולדות העמים".

בג
בג

"לכן" המשיך הורוביץ, "א. לפני שאתם מצטטים יצירות, כדי להפגין רוחב אופקים, נא לדעת את ההקשר שלהן. ב. אשמח אם בפעם הבאה שאתם מונעים מיהודים לעלות להר הבית תשתמשו בציטוט של אמא שלכם לצורך זה ותעזבו את שלי בשקט, תודה - אזרח שמהיום הוא מודאג מנבערות שופטיו העליונים".

כאמור, השופטים פירטו בפסק הדין כי יש להשאיר את הר הבית סגור בפני יהודים, ולהותיר אותו פתוח למתפללים מוסלמים. בקטע פסק הדין שגרם לזעמו של בנה של שמר, נכתב: "עמדנו על כך שבימים של שגרה, עשרות אלפי מוסלמים פוקדים את הר הבית – אך בימים אלה של קורונה, 'כיכר השוק ריקה, ואין פוקד את הר הבית בעיר העתיקה'. לכן, דווקא עליית יהודים לתפילה בהר הבית, גם אם במספר זעום, היא שעלולה להפר את הסימטריה וההדדיות".