העיניים נשואות לירושלים: לקראת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייצא היום (ראשון) לדרך, התייחס כתב חדשות 13, אביעד גליקמן, להרכב השופטים, והעריך כי "תיק 1000 הוא תיק די סגור". בראיון בתכנית של דוידוב ויוכפז ב-103FM הבהיר גליקמן כי "המשפט ממש לא מכור".

הוא הסביר כי "יש הרכב של שלושה שופטים שישמעו את חומר הראיות, ישמעו את העדויות, ישמעו את הצדדים, ישמעו את עדותו של רה"מ ויחליטו בסופו של דבר, כי זה ייקח עוד הרבה זמן, יחליטו מה שיחליטו".

אין אמון במערכת המשפט.
"אין אמון במערכת המשפט. אני מסכים שלצערי הרב האמון ירד, אבל כתוצאה ממה הוא ירד? בדיוק בגלל אמירות כאלה, של מי שהיה עד לפני רגע שר המשפטים ומביע אי אמון חריף במערכת".

הוא אומר בעצם, השר לביטחון פנים, שדיברת עם חלק מהשופטים או עם מקרוביהם ואתה יודע את ההכרעה שתיפול בעוד מספר שנים.
"להגיד דבר כזה, אני חושב שאין צורך להסביר עד כמה זה הזוי נשמע, שהשופטים יודעים כבר מראש מה הם יכריעו ומה הם לא יכריעו. אני נחשפתי לחלק מחומר הראיות, אני יכול להעריך את עמדתי, השופטים בטח לא יודעים צמה הם יחליטו. להגיד מה השופטים יחליטו? זאת בדיוק הבעיה, אני רואה כבר שאנשים, מבחינתם גם מיקי זוהר אתמול אמר את זה - אם נתניהו לא יזוכה כבר אפשר להגיד שאין משפט צדק".

איך קיבלת את ההערכות שלך שנתניהו הולך להרשעה?
"אני לא אמרתי את זה על נתניהו שהוא יורשע בשוחד, אבל לי יש את ההערכה שלי. אני בתיק 1000, אין פה יותר מדי שאלות כי תיק 1000 הוא תיק די סגור מבחינתי, כמו שאני רואה את הדברים. תיק 4000 הוא תיק מורכב אבל אני חושב שגם פה יש ראיות חזקות נגד רה"מ".

ראיות חזקות לשוחד?
"בעיני כן, אבל שוב יש אחרים שיגידו שלא. מזל שיש בית משפט".

אתה קורא אלפי מסמכים מאות עדויות אתה בקיא בתיק. מה שכנע אותך?
"תיק 4000, זה התיק הכי חמור מבחינת נתניהו, תיק 4000 הוא פאזל זאת אומרת הם כל הזמן מנסים להגיד אין ראיית זהב, נכון אין שיחה בין שאול אלוביץ' ורה"מ נתניהו בו שניהם קושרים את הסיקור בוואלה לבזק ברוב התיקים שאני מכיר אין ראיה כזאת אבל הפאזל שאני נחשפתי אליו, העדויות שמקשרות בין הדברים עדות של זה, הקלטה של זה, תאריכים מסוימים שבדיוק אז יש את הסיקורים, כל זה מוביל אותי לפחות למסקנה שיש ראיות חזקות נגד רה"מ".

אם לא היה מדובר בתיק רה"מ כל היחס של הפוליטיקאים ושל הציבור היה שונה?
"בוודאי, זאת אומרת ברור שזה בגלל שזה רה"מ, אנחנו נמצאים פה בעיצומו של מסע הסתמה חסר תקדים בעיני במשך שנתיים שלוש נגד כל מערכת אכיפת החוק. זה התחיל במשטרה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, המשיך לפרקליט המדינה שי ניצן, ליאת בן ארי".

חלק מהביקורת הייתה עניינית, מדויקת.
"אין ספק אני מסכים אבל לצערי חלק מהביקורת הראויה והעניינית וצריך לבקר את מערכת המשפט ומערכת איכפת החוק אם זה בעניינים כאלו ואחרים בגלל כל התמהיל של ההסתה והדה-לגיטימציה זה נבלע וזה חשוב שהקול הזה של ביקורת ישמע וצריך להשמיע קול אבל בטח לא לערב בזה את ענייני ההסתה ודה-לגיטימציה שנעשו".

הציבור שהולך עם נתניהו לא יקבל את בית המשפט
"נגד השופטים ראיתי אתמול פרסומים ברשתות החברתיות, איך השופטת קשורה למשרד הזה, לדבר כזה, וזה רק ילך ויתגבר. המסע שהתחיל נגד המפכ"ל ימשך נגד השופטים במשך שנתיים וזה ייתן לאנשים את שטיפת המוח".

אני נזכרת ב'הוא זכאי' של דרעי. גולן – דרעי בחשדות החדשים נגדו מתנהג אחרת לגמרי למערכת המשפט, לא ביקורת, מאוד מנומס, מרכין את הראש - הוא מבין משהו שנתניהו לא?
"אני מסכים לגמרי עם מה שאמרתם, אפשר וצריך וראוי לבקר את מערכת המשפט, השאלה איך עושים את זה".

כולנו מסכימים שצריך וראוי.
"שרה"מ משתף פוסטים בפייסבוק ובטוויטר נגד היועמ"ש לממשלה, זה בסדר, ושהוא צריך להתפטר וקונספירציות? בעיני, לא ראוי, לא מכבד ואפילו מבזה".

אתה חושש?
"לא, לא חושש. נכון שיש אווירה נגד התקשורת אני ממשיך לעשות את מעמדי, להגיד שזה כיף לקרוא את הדבירם האלה? לא, זה לא כיף אבל אין לי שום בעיה עם זה".

איך מתייחסים אלייך ברחוב?
"חלק באהבה, חלק פחות. אבל בסדר התרגלתי, אני עיתונאי, אין לי שום טענות לאף אחד".

אגיד לך איך - הבעל של זאת מהפרקליטות.
"אשתי מעולם לא הייתה בפרקליטות".