שתי עובדות במעון רה"מ נחקרו היום (ראשון) ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בגין חשד להגשת תצהירים כוזבים במסגרת תביעה אזרחית, הקשורה לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

במשטרה מאשרים את עצם קיומה של חקירה שנפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה, ובליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה ועיקרה, חשדות הנוגעים לעדויות ולתצהירים שנמסרו על ידי שתי עובדות ממעון ראש הממשלה במסגרת תביעה אזרחית.

נזכיר, כי את התביעה האזרחית הגישה שירה רבן, מי שעבדה במעון ראש הממשלה, במשך מספר חודשים במהלך שנת 2019, וביומן אישי שכתבה אוזכר התעמרותה לכאורה של הגברת שרה נתניהו. באמצעות עורכת הדין נעמי לנדאו הגישה רבן תביעה אזרחית ע"ס 650 אלף שקלים, זאת לאחר שחשה מושפלת ונאלצה לסיים את עבודתה במעון.

יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
יוסי כהן (צילום: פלאש 90)

במסגרת הליך שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה, הוגשו ע"י פרקליטיה של נתניהו, תצהירים תומכים שנכתבו ע"י שתיים מעובדות מעון רה"מ, אולם לאחרונה בטרם נערכו סיכומים לתביעה, הודיעה המדינה כי יש לבדוק את כשרותם ואמיתותם של התצהירים, זאת במסגרת חקירת משטרה המתנהלת בימים אלו.

עו״ד יוסי כהן המייצג את שרה נתניהו הגיב לפרסומים: "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה בחדשות 12 איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה". 

לדבריו, "רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן-ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין. מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה".

גם ראש הממשלה עצמו התייחס לפרסום הפרשה ובחר כהרגלו להטיח את ההאשמות בכלי התקשורת עצמם: "שלא במפתיע, חדשות 12 צינזרו את כל תגובתנו הערב. אין יום שהם לא עסוקים בתעמולה נגד הימין".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את העובדת במעון ראש הממשלה שנחקרת במשטרה, מסר בתגובה לפרסום על תצהירי השקר כי "מרשתי נחקרה מהשעה 12 ועומדת מאחורי תצהירה. בדבריה לחוקרים אמרה בין היתר כי הם מחפשים את נתניהו ולכן מבקשים להשתמש בה כפיון. אני בעולם המשפט שלושים שנה ומעולם לא ראיתי את המשטרה חוקרת בגין עדות שקר. להב 433 באובססיה נגד ראש הממשלה ועובדי המעון משלמים את המחיר".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע בהמשך לתגובתו של עו"ד יוסי כהן: "אנו מבהירים כי בניגוד לטענת הכזב של עו"ד כהן, המידע אשר עורר את החשד הגיע לידי רשויות אכיפת החוק בשנה שעברה, והועבר לבדיקה. באוקטובר 2019 הודיעה הפרקליטות לביהמ"ש במסגרת ההליך האזרחי כי מידע הנוגע להעדתם של עדים בהליך נמצא בבחינה, ומשכך ביקשה לדחות את מועד ההוכחות בתיק, והדברים אף פורסמו בשעתו בכלי התקשורת".

לדבריו, "מכל מקום, פעולות החקירה בתיק החלו בחודש מרץ האחרון, שעה שנמצא כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, כך שאין כל שחר לדברי הבלע שפירסם עו"ד כהן. כפי שמסרה משטרת ישראל, החקירה מתנהלת באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה. רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבירור האמת בלא מורא, באופן ענייני ומקצועי, ולא יהססו לפעול בכל מקרה שיצדיק זאת".