"בחור ממשפחה טובה - היה במצב נפשי קשה": עורכת הדין אורית חיון, המייצגת את עמית אלמוג, שרצח את בת זוגו מאיה ווישניאק מרמת גן בתחילת החודש, התראיינה היום (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, וטענה כי מעשה הרצח הנורא נעשה מתוך מצוקה והתקף בלתי נשלט: "בתקשורת מתארים את זה כרצח בני זוג, זה ממש לא המקרה. עמית ניסה גם לתקוף את אמא שלו, הייתה לו התפרצות נפשית". כמו כן, התייחסה חיון להאשמות נגד אתלטית העבר בגין תפעול רשת לסחר בנשים. 

את מייצגת את הרוצח של מאיה ווישניאק. מה את יודעת להגיד עליו?
"אני סבורה שהוא היה במצב נפשי קשה מאוד. מדובר בבחור ממשפחה טוב. בתקשורת לוקחים את זה וממסגרים את זה כ-'רצח בני זוג', אבל זה ממש לא המקרה. הוא ניסה לרצוח גם את אמא שלו, דקר אותה וחנק אותה, הוא היה בהתקף נוראי. כל הפעולות שמתוארות גם אחרי האירוע מצביעות על כך שמדובר באירוע שהיה קשור לאיזו התפרצות נפשית, כך סבור גם הפסיכיאטר המחוזי שבדק אותו ואמר שהוא לא יכול להכריע מה היה מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה ולכן מציע לשלוח אותו להסתכלות ממושכת. לפני שיוצאים בכותרות ותולים אותו בכיכר העיר, אני מציעה להמתין ולראות באמת האם מדובר ברוצח אכזרי ושפל או בנער מבולבל עם בעיות נפשיות שקרה לו מקרה וטרגדיה קשה".

מבחינת עמית אלמוג, ברור שיש כאן טרגדיה עצומה אבל הוא בטח לא נער והוא גם לא צדיק.
"הוא בקושי בן 21. אני שמחה שהרשעת אותו ושמינו אותך לשופטת בבית משפט ותשלחי אותו למאסר עולם".

הוא לא רצח?
"אני עוד לא יודעת מה הוא עשה, להריגה יש הרבה דרגות ואף אחד עוד לא קבע".

זירת הרצח של מאיה ווישניאק בר''ג (צילום: אלון חכמון)
זירת הרצח של מאיה ווישניאק בר''ג (צילום: אלון חכמון)

ולנושא אחר: קיים חשד לגבי אתלטית מצטיינת לשעבר שעומדת בראש רשת לסחר בנשים, כך טוענת משטרת ישראל. מדובר בספורטאית מצטיינת שעברה לעולם של בתי הבושת, מה קרה לה?
"אני לא מסכימה שהיא עברה לעולם של בתי בושת אלא להפך, היא נשארה ונותרה בעולם הספורט. היא בעלת תעודות מקצועיות מהדרגה הראשונה ומתמחה בטיפולים שקשורים לפציעות בספורט. היא נחקרה ונבדקה בעבר לגבי הדברים האמורים והם הופרכו. להפך, התברר שהמשטרה הייתה זו שהשפילה את הבנות במכון והשוטר האחראי על התיק שכב וקיים עמן יחסי מין, כך שהכול התפוצץ למשטרה בפרצוף בפעם הקודמת. אני ממליצה להמתין לבדוק את ההאשמות גם הפעם. כמובן שאני לא מכירה את חומר הראיות, ראיתי שהייתה חקירה סמויה לאורך זמן לכן קשה לי להתייחס לדברים שאני לא ידעת אותם".

מה הטיחו בה בחקירה?
"עוד לא הטיחו בה כלום בחקירה, היא נעצרה בערב ובבוקר היא הייתה בבית משפט. אף אחד עוד לא אמר לה כלום אז אני במצב שאני לא יודעת מה חושבים. בבית המשפט לא אמרו לאורך כמה זמן התנהלה הפרשה, על כמה בתי בושת מדובר, על כמה בחורות מדובר, לא יודעים כלום".

זו נקמה על קריסת התיק הקודם וההשפלה שכרוכה בכך? 
"אני פחות בעד תיאוריות קונספירציה, אבל אני חושבת בהחלט שיש, הם לא ויתרו מאז ועובדה שאני יודעת שהם בדקו וניסו. נחכה ונראה מה עלה בחכתם הפעם".