בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (שלישי) את דינם של שני צעירים, שהורשעו בביצוע עבירות מחשב. השניים, ילידי 1998, הורשעו על יסוד הודאתם בכתי אישום מתוקנים, במסגרת הסדרי טיעון, בפעולות אסורות בתוכנה שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב, ופגיעה בפרטיות.

העבירה שביצעו השניים נעשתה באמצעות הקמת אתר ייעודי שסיפק התקפות על שירותי מחשב. בית המשפט גזר עליהם מאסר בפועל של שישה חודשים, מאסר על תנאי בשיעור זהה וקנס כספי.

מכתב האישום עולה כי השניים, בעלי ידע ויכולות בתחום המחשבים, חברו האחד לשני לצורך ייזום וקידום תכנית עבריינית מתוחכמת ומורכבת שנועדה להשיא להם ממון רב.

הם הקימו אתר ובו הציעו בתשלום לבצע מתקפות סייבר על שרתים, ובנוסף דאגו להסוות את פעילותם במגוון רחב של דרכים. לקוחות האתר שילמו לנאשמים כסף רב על מנת להינות משירותי התקיפה של האתר, ובפועל ביצעו כשני מיליון התקפות כלפי שרתים, עבור 8,000 מלקוחות האתר.

הסכום הכולל שקיבלו הנאשמים עמד על 613,000 דולרים. בעקבות מתקפות הסייבר הללו, נמנעה גישתם של לקוחות ומשתמשים שונים לאתרי אינטרנט, וארגונים ברחבי העולם נאלצו להסיט משאבים לצורך טיפול במתקפות. בפרקליטות ציינו שאת מרבית העבירות ביצעו השניים בהיותם קטינים.