כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד שתי משפחה של נאשם בתיק אונס, שעל פי כתב האישום עברו לגור בסמוך לקורבן במטרה שתשנה עדותה.

לפני למעלה מחצי שנה (אוקטובר 2019) התקבלה תלונה במשטרה אודות אונס, שבוצע כלפי צעירה בת 21 על ידי שלושה גברים. כנגד שלושת החשודים נפתחה חקירה, אשר בסיומה הגישה בחודש נובמבר 2019 פרקליטות מחוז צפון כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בבית משפט המחוזי בנצרת בגין עבירות מין חמורות.

לפני כחודש פנתה הקורבן למשטרה, בטענה כי היא חושדת ששכנתה מנסה להדיח אותה מעדותה כנגד אחד הנאשמים. הקורבן טענה, כי שכנתה הגיעה להתגורר בסמוך אלייה רק לאחרונה וכי במסגרת היחסים שרקמו, העניקה לה השכנה מתנה "קריאת קלפים" על ידי בתה. במסגרת "קריאת הקלפים" החלה הבת למסור לקורבן פרטים מאירוע האונס וטענה, כי אחד הנאשמים כלל לא היה שותף לו. 

לאחר שמיעת פרטים אלו, החלה הקורבן לחפש באינטרנט פירסומים אודות מקצועה של "קוראת הקלפים". במהלך אותם חיפושים זיהתה, כי בין שכנתה לאחיו של אחד הנאשמים קיים קשר משפחתי וכי היא למעשה דודתו (אחות של אביו של הנאשם). 

עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי משטרת ישראל בחקירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. במהלך החקירה נעצרו השכנה ובתה (54, 29), נחקרו ומעצרן הוארך על ידי בית המשפט מעת לעת בהתאם להתפתחויות בחקירה. בין היתר נעצר הנאשם בתיק עבירות המין (30). אמש נעצרו אביו ואחיו של אחד הנאשמים בגין מעורבות גם כן בפרשה והיום בית משפט השלום בקרית שמונה נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרם עד ליום ראשון.

עו"ד לואי אלמאן, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הצעירה שחשודה בשיבוש הליכי משפט, מסר בתגובה: "מדובר בצעירה אם לתינוקת. הצעירה מכחישה את האישומים. היא שיתפה פעולה עם החוקרים ומסרה גרסה להשתלשלות האירועים. לטענתה, לא פגשה את המתלוננת ואין לה כל הכרות איתה. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".