הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה לפני כשבועיים את אולג דוליה, תושב אשדוד כבן 54, בחשד שרצח את קלרה רבין ז"ל בשנת 2006.

כזכור, בתאריך 23/08/2006, סמוך לשעה 19:05 התקבלה במשטרה הודעה אודות מציאת אישה ללא רוח חיים בביתה באשדוד. חוקרי תחנת אשדוד שהגיעו לזירה, הבחינו בסימנים שונים אשר העלו את החשד כי מדובר ברצח, ולזירה הגיעה מעבדה ניידת אשר טיפלה בזירה ואספה מוצגים רבים. לאורך השנים, נעשו פעולות חקירה שונות במטרה להגיע לחשודים המעורבים ברצח.

הידיעה ב''מעריב'' - 24 באוגוסט 2006 (צילום: ארכיון מעריב)
הידיעה ב''מעריב'' - 24 באוגוסט 2006 (צילום: ארכיון מעריב)

פריצת הדרך לפענוח התיק הגיעה לידי חוקרי היחידה המרכזית של מרחב לכיש בחודש אפריל השנה, לאחר שביקשו לבצע בדיקות חוזרות על המוצגים שנאספו מזירת הרצח, באמצעות כלים טכנולוגיים חדשים. בעקבות בדיקות אלה, אותר החשוד ברצח והוא נעצר ב-24/5/2020. מעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום, וביום שלישי צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו.

במשטרה ציינו: "תיקי רצח נמצאים על שולחן העבודה של החוקרים כל העת, ומושקעים בהם מיטב המשאבים המצויים בארגון ועד לפענוחם החקירות פעילות ומבוצעים בהן מגוון רחב של פעולות חקירה. הפיתוחים הטכנולוגיים אותם הכניסה בשנים האחרונות משטרת ישראל תוך שיתופי פעולה הדדיים עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל, מסייעים לחוקרי המשטרה לקדם את תיקי הרצח וזאת על מנת להגיע לכל חשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו החמורים".