השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע היום (שני) לסיור בשכונת ג'ואריש ברמלה, לאחר אירוע הירי לעבר ניידות משטרה. הוא סייר בשכונה כשהוא מלווה במפקד מרחב השפלה, תנ"צ דוד פילו. כמו כן, הוא נפגש עם לוחמי מג"ב המוצבים בחפ"ק במקום. במקביל, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן קיים סיור במקום, כשהוא מלווה במפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשל.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בראשל"צ בעניינם של החשודים במעורבות באירוע הירי, הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בשנות ה-20 לחייהם בשלושה ימים, ומעצרם של שלושה חשודים קטינים ביממה נוספת.

צעיר תושב ג'ואריש אמר ל"מעריב" כי "לצערי, התרגלנו לכל מה שקורה פה, אבל זה עדיין מפחיד. הילדים הקטנים חוששים בעיקר. אני בן 18, עובד ופחות נמצא בכפר. אני לא מתעסק בפלילים, רק עובד בשביל להתפרנס. אתמול שמענו את היריות, באותו רגע זה מלחיץ, ואז יש בלאגן, אבל אחרי זה אין מה לעשות". כשנשאל האם ירצה לגדל את ילדיו בשכונה, אמר: "אני כאן. אם אוכל, אני אצא, אבל אם לא - אני פה".

נאוול אבו עאמר, מנהלת בית ספר במקום אשר גרה ליד גו'אריש, אמרה למעריב: "השבתנו את בית הספר ליומיים בגלל המצב, עברנו ללמידה מרחוק כי המצב לא איפשר לנו להיכנס לשכונה, ראש העיר החליט שלמען ביטחון התלמידים לא יכניסו אותנו. אני מכבדת את ההחלטה, הם החליטו לטובתנו. אתה לא יכול לסכן את החיים של תלמידים. אנחנו עוסקים בחינוך הילדים, בהורדת הפחד, עלו המון פחדים מצד התלמידים ממה שקרה. אנחנו אוזן קשבת. אם יהיה צורך בפסיכולוגים, נכניס אותם".

מ''מ המפכ''ל ברמלה (צילום: אלון חכמון)
מ''מ המפכ''ל ברמלה (צילום: אלון חכמון)
ג'ואריש (צילום: אלון חכמון)
ג'ואריש (צילום: אלון חכמון)
החפ''ק המשטרתי בכניסה לג'ואריש  (צילום: אלון חכמון)
החפ''ק המשטרתי בכניסה לג'ואריש (צילום: אלון חכמון)

אירוע הירי המדובר התרחש אתמול סמוך לשעה 22:00, כשנשמע צרור יריות בתוך שכונת ג'ואריש בעיר. שבעה חשודים במעורבות בירי נעצרו הלילה במבצע המשטרתי שבמהלכו נתפסו גם אמצעי לחימה. בתוך כך, בפעילות כוחות המשטרה נעצרו שבעה חשודים במעורבות באירוע, והם יובאו במהלך היום לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

תושבים בשכונה אמרו לאחר האירוע: "אם לא יעשו את זה טוב זה לא ייגמר זה לא יסתיים בשבעה עצורים. המעצר שלהם זה כמו פלסטר לאותו הרגע, ואם יגיעו לכתב אישום - דיינו, אבל זה לא העיקר. יש פה כנופיות ופלגים וסכסוכים שגם התושבים מפחדים מהם".

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, אמר בתגובה לאירוע: "מדובר באירועים חמורים ביותר. לצערי מקרי האלימות בחברה הערבית היא מכת מדינה. בעקבות האירועים פניתי לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהגיע הבוקר לרמלה ועמד מקרוב על פעולות המשטרה. בפנייתי לשר, ביקשתי את התערבותו המיידית במיגור האלימות בחברה הערבית. אני מודה לשר על החלטתו להגיע היום לעיר עם צמרת הפיקוד הבכיר של המשטרה. אני קורא לשר להתערב בסוגיה הכאובה, תוך חיזוק משטרת רמלה, הן בתקצוב עודף והן בכוח אדם, לרבות הקמת נקודת משטרה בשכונה, איסוף כלי נשק, תגבור הכוחות וחיזוק תחושת הביטחון של תושבי העיר. אני מאמין שפעילות נחושה של המשטרה תניב תוצאות".