גורם במשטרה אמר היום (שני) בשיחה עם "מעריב אונליין", לאחר הסיור שקיים מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן בשכונת ג'ואריש ברמלה, כי "בעקבות האירועים החמורים והקשים שהתרחשו במקום, מתחילים לבנות תוכנית לבניית תחנת משטרה במקום, שתוגש בהקדם לאישור השר אמיר אוחנה". הם העריכו כי "הירי לעבר השוטרים הוא תגובתם של העבריינים להידוק החגורה המשטרתית סביבם". 

הגורמים העריכו עוד כי ההסלמה במגזר הערבי הן כלפי אזרחים והן כלפי שוטרים היא חיקוי של האירועים המתרחשים בארצות הברית ובעולם בכלל. לדבריהם, העבריינים "לא מחקים רק שופינג, אלא גם מה שקורה ומקבל תודעה וחשיפה מגיעים גם לפה. "כאן אנחנו נפעל במלוא החומרה לבלום את האירועים הללו", אומרים ומוסיפים, "אנחנו מתגברים כעת כוחות באופן מסיבי בכל מקות בו יש אירועים אבל צריך לסגור היריעה שלנו קצרה".

כזכור, מוקדם יותר היום, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע לסיור בשכונת ג'ואריש ברמלה, לאחר אירוע הירי לעבר ניידות משטרה. הוא סייר בשכונה כשהוא מלווה במפקד מרחב השפלה, תנ"צ דוד פילו. כמו כן, הוא נפגש עם לוחמי מג"ב המוצבים בחפ"ק במקום. במקביל, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן קיים סיור במקום, כשהוא מלווה במפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשל.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בראשל"צ בעניינם של החשודים במעורבות באירוע הירי, הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בשנות ה-20 לחייהם בשלושה ימים, ומעצרם של שלושה חשודים קטינים ביממה נוספת.