"עילה יש מאין": השר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הגיש הערב (שני) כתב הגנה בתביעתו נגד העיתונאי והמקורב לראש הממשלה לשעבר, אחד מעדי המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. בבסיס התביעה שהגיש חפץ נגד אוחנה לפני כמה חודשים, עומדים מספר דברים שאמר אוחנה מעל בימת הכנסת, כאשר הם מצויים תחת צו איסור פרסום.

אוחנה, המיוצג על ידי עורכי הדין שלומי ויינברג ואביתר כהן טענו כי הדברים שנאמרו מצויים בלב ליבה של העשייה הפרלמנטרית, ובמוקד הויכוח הציבורי בישראל, וכי מדובר בתביעת סרק על סכום של כחצי מיליון שקלים, שמטרתה האמיתית היא לייצר "עילה יש מאין".

אמיר אוחנה (צילום: דוברות הכנסת)
אמיר אוחנה (צילום: דוברות הכנסת)

עוד טוענים עורכי הדין של אוחנה כי מדובר בתביעת השתקה במסגרת מסע סדרתי של תביעות מעין אלו. עורכי דינו של אוחנה מעמיקים בין היתר בדבר חסינותו המהותית כחבר כנסת. עוד הם טוענים כי עיקר הדברים עסקו בביקורת לגיטמית כלפי רשויות האכיפה, במסגרת דיון פרלמנטרי.

כתב ההגנה של השר אמיר אוחנה בתביעתו של ניר חפץ by maariv on Scribd

כזכור, חפץ הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד שר המשפטים אמיר אוחנה בגין חשיפת פרטי חקירתו. עת הגשת התביעה עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, באי כוחו של ניר חפץ, מסרו: "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו".

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)

חפץ, כאמור, לא הסתפק בתביעה נגד אוחנה, ובשלב מוקדם יותר הגיש תביעה גם נגד שדרן הרדיו מגלי צה"ל, יעקב ברדוגו, בגין התבטאויות על הפרשה בתוכניתו היומית.