"שרה היא הקורבן": פרסום הערב (שני) בחדשות 13 חשף חשד על פיו בחקירה המתנהלת בימים אלו סביב פרשת המעונות, נשמע וידוי מוקלט של עובדת בשם ליאורה בביאן, בו היא מודה ששיקרה בעדותה לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ההקלטות נחשפו במהלך משפטה של עובדת נוספת במעון שתבעה את הגברת נתניהו, שירה רבן.

על פי חשיפה של חדשות 12 בנושא, בהקלטה נשמעת עובדת נוספת במעון, לצידה של בביאן, וממנה עולה חשד כי בביאן שיקרה בעדותה. בתמליל השיחה בין השתיים עלה כי העובדת שהוקלטה סמוך לבביאן, סילבי גנסיה, הוחתמה על מכתב בו הגברת נתניהו מתייחסת אליה בכבוד, למרות שלכאורה אין כך הם פני הדברים. בהמשך השיחה המוקלטת, בביאן נוזפת בסילבי שחתמה על המכתב באומרה: "איזה טעות".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד תואר בדיווח כי השתיים החליפו מסרונים בגנות אשת ראש הממשלה עם האחראי עליהן בחברת ההעסקה "מוריה", וכן, מסרונים נוספים בהן הביעו חשש שיאלצו לכתוב מכתב בעד נתניהו. תחלופת המסרונים מעלה את החשד כי בינן לבין מעסיקתן מתקיימים יחסים פוגעניים.

מטעמו של עו"ד אופיר שמשון, המייצג את סילבי גנסיה, נמסר בתגובה: "מדובר בהוכחה נוספת שעל העובדות במעון הופעלו לחצים להצהיר הצהרות כוזבות, וכי הממונים והבכירים בחברת מוריה ובמשרד ראש הממשלה היו שותפים למסע הלחצים הפסול. מסע שמטרתו הסתרת האמת וטיוח העובדות הידועות על ההתעמרות בעובדות המעון על ידי הגב' שרה נתניהו".

עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו הגיב על הדברים: "הסיפורים השקריים של עובדות הבית התחילו כבר בשנות ה-90 שראש הממשלה נבחר לתפקידו. מעניין שבמשך 10 שנים, כשראש הממשלה נתניהו לא היה ראש ממשלה - לא היה אפילו חלקיק סיפור על עוזרת בית. ברגע שחזר להיות ראש ממשלה - חזרו גם השקרים על עובדות הבית. בנרטיב 'עוזרות הבית' שהתקשורת בנתה לשרה נתניהו כל עובדת ממורמרת שמצאה עצמה מחוץ לעבודה ממחזרת את אותם סיפורים שקריים על שרה נתניהו בתמורה לחיבוק חם מהתקשורת, ואולי גם הטבות נוספות.

שירה רבן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שירה רבן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הקמפיין התקשורתי המתוזמן שהעובדת ועורך דינה מנהלים, הקלטות הסתר הערוכות והמיומנות בה היא מדובבת ומתעדת את עובדות המעון כדי שיכפישו את שרה נתניהו, מזכירים עבודה של סוכנת חשאית שבאה להוציא לפועל תכנית זדונית ולא עובדת תמימה. ככל שדרך הפעולה הפסולה שלה נחשפת, כך ברור ששרה נתניהו היא הקורבן".