המשטרה הוציאה הבוקר (שלישי) צו לחיפוש במכשיר הנייד של העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה החשודה במתן עדות שקר לטובת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. מסתבר כי את צו החיפוש הוציאה המשטרה טרם פתיחת החקירה  כדי לבחון מה עולה בתכני הנייד של אותה עובדה והאם אכן מסרה תצהיר כוזב.

עורך הדין איתמר בן גביר המייצג את העובדת עתר שלשום בלילה נגד ההחלטה לבית משפט השלום, אך השופט גיא אבנון דחה את בקשתו. עו"ד בן גביר לא קיבל את ההחלטה שלטענתו היא שגויה ומיד עם קבלתה הגיש עתירה נוספת לבית המשפט המחוזי מרכז תוך שהוא מצרף לעתירה החלטה של בית המשפט העליון בעניין יונתן אוריך באירוע דומה שהיא סותרת את עמדת בית משפט השלום. 

בכתב הערר, שהוגש באמצעות עו"ד בן גביר, נטען כי טעה השופט אבנון כשלא הסכים לקיים דיון בנוכחות שני הצדדים, במיוחד נוכח הטענות כי פריצה לטלפון הנייד איננה נחוצה איננה מידתית ויש בה פגיעה בפרטיות. בית המשפט המחוזי התבקש לעכב החלטת בית המשפט השלום עד לדיון בבקשה.

העובדת טוענת כי לא סביר ששופט השלום לא הסכים לשמוע אותה ועורך דינה בן גביר אומר כי המדובר בשאלה עקרונית והחלטת שופט השלום סותרת את עולם הערכים בחברה דמוקרטית המאפשרת זכות טיעון ודאי למי שנפגע ממעשי הרשות. "המדובר בפגיעה קשה בפרטיותה של העוררת, המדובר בחדירה למחשב שאינה נחוצה לטעמה של העוררת והיא ביקשה לשטוח טענותיה בפני בית המשפט קמא שלמעשה שלל ממנה זכות זאת באופן אוטומטי", נכתב בערר. 

כזכור, פרסום אמש בחדשות 13 חשף חשד על פיו בחקירה המתנהלת בימים אלו סביב פרשת המעונות, נשמע וידוי מוקלט של עובדת בשם ליאורה בביאן, בו היא מודה ששיקרה בעדותה לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ההקלטות נחשפו במהלך משפטה של עובדת נוספת במעון שתבעה את הגברת נתניהו, שירה רבן.

על פי חשיפה של חדשות 12 בנושא, בהקלטה נשמעת עובדת נוספת במעון, לצידה של בביאן, וממנה עולה חשד כי בביאן שיקרה בעדותה. בתמליל השיחה בין השתיים עלה כי העובדת שהוקלטה סמוך לבביאן, סילבי גנסיה, הוחתמה על מכתב בו הגברת נתניהו מתייחסת אליה בכבוד, למרות שלכאורה אין כך הם פני הדברים. בהמשך השיחה המוקלטת, בביאן נוזפת בסילבי שחתמה על המכתב באומרה: "איזה טעות".