ארגון המעסיקים דרש מכם לשלם דמי טיפול ארגוני בסכום של עשרות אלפי שקלים בשנה ומבלי שקיבלתם כל תמורה? אתם לא היחידים. מדי שנה, מאות בעלי עסקים גדולים, בינוניים וקטנים, נדרשים לשלם דמי טיפול ארגוני למרות שאינם נמנים עם חברי ארגון המעסיקים.

לפניה ישירה אל עורך הדין אוראל הרשקוביץ לחץ/י כאן

מהם דמי טיפול ארגוני?
דמי טיפול ארגוני הוא מעין מס שארגון המעסיקים גובה מבעלי עסקים שונים. במרבית המקרים, הדרישה לתשלום דמי טיפול ארגוני אינה חד-פעמית, אלא  7 שנים רטרואקטיבית ולעתיד- כל זמן שהעסק שלכם פעיל תאלצו לשלם דמי טיפול ארגוני, ולא מעט.
 
מבין ארגוני המעסיקים שגובים דמי טיפול ארגוני, תמצאו את התאחדות התעשיינים בישראל, לשכת המסחר בתל אביב, התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל והתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים.

מהו מקור הסמכות לדרישה לשלם דמי טיפול ארגוני?
דרישת ארגוני המעסיקים לתשלום דמי טיפול ארגוני, נסמכת על חוק הסכמים קיבוציים ותקנת הסכמים קיבוציים. אלא שלא פעם מתברר כי הדרישה לתשלום דמי טיפול ארגוני היא שרירותית וחסרת אחיזה בדין. כלומר, בעלי עסקים רבים שהוראות החוק אינן חלות עליהם, נדרשים לשלם דמי טיפול ארגוני למשך כל חיי העסק.

כך לדוגמא, עסקים קטנים שאין להם עובדים כלל או כמה עובדים ספורים, כמו גם תחומי עיסוק ואזורים גאוגרפים שאינם נמנים עם הוראות החוק, משלמים דמי טיפול ארגוני אף שבפועל הם אמורים להיות פטורים מהתשלום.

יש לציין, כי בחלק מהמקרים עסקים מסוימים נדרשים לשלם דמי טיפול ארגוני, בשעה שעסקים הדומים להם מבחינת תחום העיסוק והיקף הפעילות אינם משלמים דמי טיפול ארגוני.

"כללי הזהב של דמי טיפול ארגוני"
המוציא מחברו עליו הראיה-
על ארגון המעסיקים להוכיח שהנכם חבים בתשלום דמי טיפול ארגוני. לצורך כך, על ארגון המעסיקים לדעת, בין היתר, מהו מס' העובדים, תחום העיסוק והיקף הכנסותיו של העסק שלכם. בנסיבות אלו, יש לבדוק היטב איזה מידע אנחנו מוסרים לארגון המעסיקים והאם אנחנו מחויבים לעשות כן.

האזור הגאוגרפי- ישנם אזורים גאוגרפים שבהם העסקים פטורים מתשלום דמי טיפול ארגוני. 

גובה התשלום- גם אם הנכם חבים בתשלום דמי טיפול ארגוני, יש לבדוק שהתשלום שגובים מכם אכן עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. התשלום נקבע, בין היתר, ע"פ מס' העובדים, הענף  בו מוגדר העסק, והשנים שעבורן נדרשתם לשלם דמי טיפול ארגוני.

אל תתעלמו מדרישה לתשלום דמי טיפול ארגוני-  אם קיבלתם פנייה או דרישה לתשלום דמי טיפול ארגוני, לא כל שכן אם הוגשה כנגדכם תביעה בבית משפט, פנו לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם.

לסיכום
קיבלתם דרישה לתשלום דמי טיפול ארגוני או כתב תביעה? בדקו את זכויותיכם. יכול להיות מאוד שניתן להפחית את התשלום הנדרש ואף לבטלו התייעצו עם עו"ד לדיני עבודה.

עורך דין אוראל הרשקוביץ עוסק במשפט מסחרי ועסקים, דיני עבודה וקניין רוחני. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין למשפט מסחרי ועסקים LawGuide.

עורך הדין אוראל הרשקוביץ (משרד עו
עורך הדין אוראל הרשקוביץ (משרד עו

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.