ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) פנה אל נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, במה שהוא מגדיר תלונה על התנהלותה המתמשכת של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. פנייה זו מלפני ימים אחדים מגיעה במקביל להחלטה לפרסם את ניגודי העניינים של שופטים באופן שקוף ונגיש לציבור, באמצעות אתר הרשות השופטת.

ח"כ קרעי צירף לפנייתו חשיפות של עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד, העוסקות בקשרים אישיים של חיות. בין היתר, מונה קרעי את ההחלטה של חיות להפנות צדדים המתדיינים בפניה אל השופטת בדימוס הילה גרסטל, אשר בין השתיים מתקיימים קשרים אישיים חבריים. עוד ציין קרעי במכתבו כי הנשיאה חיות הצביעה והשתתפה בוועדה לבחירת שופטים על מינויה של העוזרת המשפטית שלה לשעבר לכהונה כשופטת. 

בנוסף, נטען כי הנשיאה דנה בערעורים על פסקי דין של מי שהיא הגדירה כחברתה הטובה, השופטת ענת ברון. כמו כן, הנשיאה, כשופטת בית המשפט העליון, קיבלה להתמחות בלשכתה את בתו של חברה הקרוב ביותר, עו"ד גיורא ארדינסט, שהוא אחד משלושת האנשים המצוינים בהצהרת ניגוד העניינים שהגישה הנשיאה חיות. על כל אחד מאותם סעיפים נימק קרעי הן מתוכן הפרסום של ליבסקינד והן ממקורות נוספים. 

ח"כ קרעי חתם את מכתבו לנציב שהם בכך שהוא "מבקש ובטוח שכבודו ימצא לנכון לברר ולרדת לשורש מקרים אלו, אשר הינם רצופים בניגודי עניינים חמורים ביותר ובהתנהלות בלתי ראויה בלשון המעטה של שופט בישראל, ודאי שופט בית משפט עליון ועל אחת כמה וכמה למי שעומדת בראש המערכת, נשיאת בית המשפט העליון".

פנייה זו, כאמור, מגיעה במקביל להחלטה לפרסם את ניגודי העניינים של שופטים באמצעות אתר הרשות השופטת - כבר בשנת המשפט הקרובה, שתחול בספטמבר 2020, בנוסף לפרסום הקיים באתר בתי המשפט ובאתר חופש המידע הממשלתי. המהלך נעשה בתמיכתו של שר המשפטים החדש אבי ניסנקורן (כחול לבן), וזכה לתשבחות מצדו בציוץ שפרסם ביום רביעי בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הרשות השופטת על צעד חשוב לקידום השקיפות. זוהי עדות נוספת לכך שהתברכנו במערכת משפט איכותית ומקצועית".

יש לציין כי סוגיית ניגודי העניינים של השופטים עלתה לאחרונה בעקבות החלטות כבדות משקל בבג"ץ, ובהן סוגיית הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה הנאשם בפלילים, פסילת חוק ההסדרה, רכיב הפיקדון בחוק העוסק במסתננים ועוד.

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "התלונה הנזכרת בפנייתך, הנושאת את התאריך 13 במאי 2020, טרם הגיעה לידי הנשיאה חיות, ואינה אלא מיחזור של טענות מופרכות וחסרות שחר. התגובה לתלונה תימסר לנציב אם וכאשר תתבקש על ידו".