משפטו של עמית אלמוג, הנאשם ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק ז"ל (22), ייפתח היום בצהריים (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפני הדיון יכריע אב בית הדין השופט גלעד נויטל אם התייצבותו הפיזית של הנאשם באולם נחוצה או לאו. במהלך הדיון ייערך הליך הקראת האישום נגד אלמוג, שיצטרך להשיב אם הוא מודה בביצוע המעשים או כופר בהם.

אלמוג נאשם כי לפני חמישה שבועות הגיע לדירת אמו ברמת גן, ולאחר שהגיעה למקום ווישניאק "גמלה בלבו ההחלטה להמיתה". לשם כך המתין שאחותו תצא מהבית, ובשלב מסוים "חנק את המנוחה בכך שלפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה".

לאחר מותה של ווישניאק המתין אלמוג לחזרתה של אמו לדירה, ואז פצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בנאשם ובתוך כך התחננה על חייה, אמרה לו מספר פעמים כי היא אוהבת אותו, והנאשם נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו. לפי כתב האישום, "סמוך לאחר מכן הנאשם צילם את גופת המנוחה ואת עצמו, כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה, ושלח את הצילומים לחברו".

זירת הרצח של מאיה ווישניאק בר''ג (צילום: אלון חכמון)
זירת הרצח של מאיה ווישניאק בר''ג (צילום: אלון חכמון)

בתוך כך, לבקשת יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ח"כ חיים כץ (הליכוד) תדון מחר הוועדה בעיכוב ביישום התוכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה, שאושרה כבר לפני כשלוש שנים, בעת שכץ כיהן כשר הרווחה. לדיון, שבו ישתתף גם שר העבודה והרווחה איציק שמולי (העבודה), צפויים להגיע גם הוריה של ווישניאק ז"ל.

מספר פעילות ב"מטה הפמיניסטי לשעת חירום" אמרו לקראת הישיבה המתוכננת כי "דם הנשים נמצא על ידיה של הממשלה. לא נעצור את המחאה עד שיתעוררו מקבלי ההחלטות ותקציבים יועברו מיידית לתוכנית. 178 נשים נרצחו בעשור האחרון בישראל. רצח נשים הוא תופעה שקיימת בכל חברה ומגזר בישראל".

חניכי המכינה הקדם־צבאית ביישוב חנתון ערכו בסוף השבוע הפגנה במרכז הכרמל בחיפה במחאה על "אוזלת היד של הממשלה בטיפול בבעיית האלימות במשפחה בישראל". בני הנוער הקימו מאהל מחאה להעלאת המודעות לתופעה הכאובה, ואספו תרומות למקלטים של קורבנות אלימות (מצעים, צעצועים וכו'), והוצגה במקום תערוכת אומנות בנושא האלימות. המפגינים הקימו פינת הנצחה לקורבנות, שבה חתמו מאות אנשים על עצומה לשחרור תקציבי הממשלה לטובת הנושא.