חשד לשחיתות: סגן ראש עיר מכהן עוכב לחקירה הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות בעבירות שוחד. זאת, במסגרת חקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, שהפכה הבוקר לגלויה. מהקירה הסמויה עלה החשד שהחשוד הטה מכרזים לטובת בעלי עניין, בהם קבלנים וספקים, בתמורה לשוחד וטובות הנאה, לכאורה. 

בשעות הבוקר נעצרו לחקירה חמישה חשודים ועכבו שישה מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה. בין המעוכבים, כאמור, נבחר ציבור ברשות מקומית. החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מעצרו של סגן ראש העיר המכהן הוארך בחמישה ימים נוספים וכך גם מעצרם של חמישה מהחשודים הנוספים. מעצרו של החשוד השישי הוארך עד מחר. 

להב 433 (צילום: Flash90)
להב 433 (צילום: Flash90)

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לכאורה על מנת לקדם הצעות במכרזים בתמורה ללקיחת טובות הנאה שוות כסף וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי. מדובר על גורמים שקשורים אחד לשני במישרין ובעקיפין והתמודדות במספר מכרזים באותה רשות מקומית. 

בשעות הבוקר פשטו, כאמור, חוקרי היאל"כ בלהב 433 במשטרה על ביתם של החשודים, וגם על זה של סגן ראש הרשות. הם ערכו חיפושים, עיכבו אותו לחקירה ועצרו, כאמור, חמישה חשודים ועיכבו שישה נוספים. במקביל, הגיעו חוקרים לרשות מקומית, אספו מסמכים ומחשב, תשאלו את ראש הרשות בנושא, יידעו אותו בדבר החקירה וקיבלו את אישורו לקבל את כל החומרים הנדרשים על מנת למצות את החקירה. מיד לאחר מכן עזבו החוקרים והבלשים את משרדי הרשות בדרכם למשרדי להב 433 בלוד. 

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולחקור עבירות מתחום טוהר המידות בכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמנהל התקין".