התפתחויות בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל נרשמו אתמול לאחר שרומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה בשנת 2006, הגיש בקשה לשחרור מיידי לבית המשפט העליון על סמך ראיה חדשה שיש בידיו. בבקשה שהוגשה על ידי עורך דינו ירום הלוי נכתב כי הראיה: "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". ארי פינס, מיוצרי הסדרה "צל של אמת", התארח היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לבקשתו של זדורוב.

כספית: הסדרה על רומן זדורוב בעצם פתחה את כל הגל הנוכחי של "הוא לא עשה את זה ויושב סתם בכלא", ואתמול הראיה שהוגשה כונתה...
"דרמטית, אני לא לגמרי בטוח".

מגל: הוא מבקש להשתחרר מיד. כספית: עו"ד ירום הלוי העביר בקשה לשחרר אותו תיכף ומיד. מה אתה אומר ארי?
"אני אומר שזאת ראיה משמעותית מאוד מבחינה משפטית אבל כדי להבין למה היא משמעותית זה דורש איזשהו הקשר, היא מתלבשת אפשר להגיד על ראיה אחרת שכבר הייתה קיימת בתיק, ראיה מאוד חזקה, היא הופכת אותה מראיה שמטילה ספק כבד באשמתו של זדורוב לראיה שלכאורה לפי הלוי לפחות מוכיחה מעל כל צל של ספק שהוא זכאי".

מגל: רגע, לא הבנתי, יש פה ראיה שאנחנו לא יכולים להיות מודעים אליה? על מה מדובר? כספית: על הרצאת זום של חן קוגל.
"אוקי, אתה אומר. אני לא רוצה להיכנס לתוכן הראיה, אבל מדובר בעצם בראיה המתייחסת לטביעות הנעל הזרות שנמצאו בתוך זירת הרצח, טביעות נעל ודם שעד היום הייתה עליהן מחלוקת מאוד כבדה. בעצם זו הראיה הראשונה שנמצאה בזירה של תאיר ראדה. כשפתחו את התא, ראו את שלוש טביעות הנעל האלה, אחת על האסלה, אחת על מיכל ההדחה ואחת על הקיר שמפריד בין שני תאים. ואז הייתה מחלוקת, זאת אומרת, יש דבר אחד שאין עליו מחלוקת - הטביעות האלה הן לא הטביעות של זדורוב, על זה גם הפרקליטות מסכימה. ההגנה של זדורוב טוענת, אלה הטביעות של הרוצח האמיתי שנמלט מהזירה והוא נמלט אל התא הסמוך ולא קפץ מעל הדלת כמו שזדורוב שחזר. הפרקליטות טוענת - לא. הטביעות האלה כנראה שייכות לאיזשהו מחלץ אלמוני, פרמדיק או אדם אחר שהגיע לזירה החליט לטפס שם פחות או יותר על הגופה, מאיזשהי סיבה לא ברורה מבלי שאף אחד יראה, ואז פשוט לא סיפר על זה לאף אחד. זאת המחלוקת".

כספית: הראיה הזאת אומרת ממה שהבנתי מהתקשורת, זה שחן קוגל אומר באותה הרצאת זום, שגופה מדממת רק חמש דקות אחרי שהיא מתה, ולכן זה כנראה עוזר להוכיח שזה בעצם הרוצח כי אחרת הוא לא יכול היה... בקיצור, אני לא רוצה להיכנס לזה.
"
זה מורכב קצת".

בן: אבל אתה יודע? אחרי שראינו את הסדרה, ואחרי ששמענו הכל, עדיין הראיות נגד זדורוב הן גדולות ומכריעות, והוא עוד לא הסביר איפה הבגדים שלו ואיך הוא שחזר בלחש בתא עם המדובב, ואתה יודע גם כשהשופט דנציגר אמר את מה שאמר אז הוא בדעת מיעוט. זה כל כך חלש. אני לא יודע מה להגיד לך, אני ממש ברגשות מעורבים באירוע הזה.
"אני יכול להתייחס ספציפית גם לכל ראיה אבל מן הסתם לא ניכנס לכאלה רזולוציות. אני רק אגיד שנגד זדורוב אין שום ראיה פורנזית. הראיה  היחידה שיש נגדו, ויש שיגידו שהיא ראיה משמעותית, היא ההודאה והשחרור שלו. אגב, יש עוד חשודה בתיק הזה, א.ק שנחקרה בחשד לרצח תאיר ראדה ב-2012, שגם היא הודתה שביצעה את הרצח בפני מספר אנשים. היא לא מכחישה את זה, היא פשוט אמרה שזאת הייתה הודאת שווא, ונגדה יש כן ראיה פורנזית, כך שאני לא יודע כמה הייתי אומר שהתיק נגד זדורוב הוא בולט פרוף".