פרשת הכדורגלנים והקטינות: כשעה לאחר שתושאל בעניין סחיטת הכדורגלנים, החליטו חוקרי ימ"ר מרכז להודיע לצעיר שישב מולם, כי הוא חשוד במעורבות בפרשה וכי מאותו שלב הוא הופך לנחקר באזהרה. בתום חקירתו, שנמשכה מספר שעות, הוחלט לעצור אותו והוא יובא מחר לבית משפט השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרו. נציין כי מדובר באחיו של העצור הראשון, ובמשטרה בודקים עתה מי מהשניים הגה את רעיון הסחיטה, מי ביצע את הסחיטה והאם הם קשרו קשר לביצוע המעשה הנלוז.

עוד קודם, שתי הקטינות שהתלוננו כי שני כדורגלני מכבי תל אביב קיימו עימן יחסים אסורים בהסכמה, סיימו את עדותן בתחנת מחלק הפשעים ביחידה המרכזית של מחוז מרכז של המשטרה על מנת להשלים את עדויותיהן, במשטרה בדקו האם השתיים שומרות על גרסאותיהן הראשונות ומסתמן כי לנוכח עדותן, כל המעורבים - שתי הקטינות והשחקנים - מסכימים כי בעצם על בסיס העובדות כי אכן התקיימו יחסי מין בין הצדדים. 

שתי נקודות משמעותיות החלוקות בין הצדדים הן אלו שיכריעו בסופו של דבר את הכף - האם התיק ייגנז. האחת היא עצם שתיית אלכוהול והשאלה הנדרשת במישור הפלילי האם השחקנים הגישו משקה לקטינות (דבר המהווה עבירה פלילית). השאלה השנייה והמרכזית היא האם השחקנים ידעו את גילן האמיתי של הבנות, או שמא הוטעו על ידן, כטענת הבנות.

על פניו, נראה כי במשטרה לא יסיימו עם המלצה משמעתית את תיק החקירה האמור, וההכרעה תתקבל על ידי פרקליטות מחוז מרכז. נראה כי לנוכח האמור, ובהתייחס לקביעתה של שופטת השלום, תיק החקירה ייגנז לא תתגבשנה ראיות המצדיקות כתב אישום. מנגד, סגירת התיק תתלווה באקורדים צורמים על עבירות מוסריות ונורמת התנהגות פסולה במועדון הכדורגל מכבי תל אביב. 

לקראת השבוע הבא תסכם המשטרה את החקירה ותעביר את ממצאיה לפרקליטות, אשר תחליט האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד השחקנים. על פניו, לנוכח הדברים שעלו עד כה בחקירה, נראה כי התיק עתיד להיסגר, מאחר והכדורגלנים הציגו לחוקרים ראיות המאמתות את גרסתם לפיה לא ידעו את גילן האמיתי של הקטינות.

ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)
ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)

כזכור, ביום ראשון השבוע התייחסה שופטת בית משפט השלום זהר דיבון סגל במעמד דיון שעסק בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על שמות השחקנים. השופטת החליטה להתיר את הצו על כנו, תוך שציינה כי "קיימת דלות ראיות בתיק ועוצמת הראיות נמוכה ביותר".

בנוסף, הבוקר הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון בחמישה ימים מעצרו של תומר משעלי, תושב רמת גן בן 37, החשוד כי ניסה לסחוט את אביו של אחד מהשחקנים ודרש 300 אלף ש"ח על מנת להשפיע על אחת הנערות שלא להגיש תלונה במשטרה. על פניו נראה כי החשוד לא קשור לקטינות וכל רצונו היה להוציא כספים במרמה, אלא שהכדורגלנים ועורך דינם עדי כרמלי הגישו תלונה ואתמול, כאמור, החשוד נעצר.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "לנערות בוודאי לא מגיע מסע ההשמצות"
בתשובה להצעה לסדר של ח"כ סונדוס סלאח (הרשימה המשותפת) אמר השר כי "בימים אלה נחקרת על ידי המשטרה הפרשה החמורה של קיום יחסי מין בין ספורטאים לנערות קטינות. לצד העיסוק התקשורתי בחקירה, עוברות הנערות מסע שיימינג נוראי ברשתות החברתיות, וסופגות הכפשות והתקפות קשות".

"הסוגיה המשפטית עוד תתברר, אבל חשוב להגיד בקול ברור: לנערות בוודאי לא מגיע מסע ההשמצות. נגד הכיעור והרעל כלפיהן, יש חובה ערכית לעמוד בצורה ברורה ולהדגיש כי יש לנו אחריות להגן על הנערות האלו, לכבד אותן ואת משפחותיהן, לשמור על כבודן שלהן ושל נשים בכלל", אמר השר.

חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חילי טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו "בעוד הסוגיה החוקית מתבררת במשטרה, לסוגיה האתית, הערכית והחינוכית אחראים כולנו. ספורט מגלם בתוכו עולם ערכים. חתירה למצוינות, התמדה ועבודת צוות, לצד התמודדות בריאה עם כישלונות ורוח ספורטיבית".

"ספורטאים, בוודאי בעולם המקצועי וההישגי, הם דמויות שצריכות להוות דוגמה אישית, גם בכל הנוגע להתנהגות ראויה ומכבדת. אני רוצה לפנות לספורטאים שלנו ולבקש מהם לתת לנו את הדוגמא האישית, את ההשראה, את ההרגשה שיש שם מי שמודע לפוזיציה החשובה שבה אתם נמצאים ועושה בה שימוש ראוי".

השר גם פנה "לאלפי הילדים שצופים בהערצה בספורטאים שלנו, דעו שיש לנו ספורטאים מצוינים לשאת אליהם עיניים, ומצאו בעצמכם את היכולת להבחין בהתנהגות פסולה כשאתם נתקלים בה. בואו לא ניתן מקום לרפש ולהכפשות כלפי הנערות", אמר.