בית משפט השלום לתעבורה בחדרה הרשיע היום (רביעי) את משה לוי, תושב העיר, בעבירת גרם מוות ברשלנות, לאחר שרכב על אופניים חשמליים ופגע במהירות של 24 קמ"ש במנוח פיוטר אלפייב ז"ל – בעת שחצה את הכביש במעבר החציה ברחוב רמב"ם בעיר באוקטובר 2017. מדובר בהכרעה תקדמית - לראשונה נהג אופניים חשמליים מורשע בגרם מוות ברשלנות לאחר שדרס הולך רגל על מעבר חצייה.

בכתב האישום נכתב כי ביום ה-16 באוקטובר, בסביבות השעה 11:35 רכב לוי בן ה-54 על אופניים חשמליים ברחוב רמב"ם בחדרה, במהירות של 24 קמ"ש. באותה העת, בצומת הרחובות רמב"ם ולבזובסקי, עמד המנוח בן ה-88 על שפת המדרכה והחל בחציית הכביש.

עוד נכתב: "לאחר שחצה המנוח מרחק של כשני מטרים במעבר החציה ועל אף שיכול הנאשם והיה צריך להבחין בו, המשיך ברכיבה רציפה, בלא שהאט ממהירות רכיבתו ופגע עם האופניים במנוח, אשר נפל ונחבל. כתוצאה מכך נפגע המנוח ונגרמו לו שברים בגולגולת ודימום מוחי. ביום 1.11.17 נפטר המנוח במהלך אשפוזו בבית החולים, כתוצאה מהתדרדרות במצבו עקב פציעתו בתאונה".

כזכור, בשבוע שעבר קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי אופניים חשמליים הם כלי רכב מנועי כהגדרתו בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וזאת בעקבות תביעה של נפגעי תאונות כנגד חברת הביטוח קרנית. עם זאת, בית המשפט לא חייב את קרן ‘קרנית’ לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, לפצות נפגעי תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים.