מעצר הנער בירושלים: ידידיה אפשטיין, הקטין שנעצר בעיר העתיקה בירושלים במהלך סוף השבוע האחרון, יגיע מחר (שלישי) למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, על מנת להגיש תלונה נגד כל מי שהיה מעורב במעצרו.

"המשטרה טענה תחילה שתקפתי שוטרים, ואפילו הסרטונים שלה מוכיחים שזה לא קרה" אמר הנער בשיחה ל"מעריב" והוסיף כי "באותה מידה, הטענה של המשטרה לפיה דפקתי על דלתות של דיירים בשכונה, אינה נכונה. אם יש במשטרה הוכחה כזו, הם היו צריכים להציג זאת בפניי".

"הם לא שאלו אותי אפילו על זה, לכן זה נשמע כמו משהו שהומצא אחרי המעשה" הוא סיפר, "מנסים להפוך אותי לעבריין, רק רציתי להגיע לרובע שאני גר בו. במחלקה לחקירות שוטרים פנו אליי ושאלו אם אני מוכן למסור עדות, ואני אכן אגיע על פי החלטת עורך הדין שלי להגיש תלונה. לא בטוח שזה יהיה מחר, אבל זה ייעשה".

יש לציין כי בין גרסתו של הנער לגרסת המשטרה יש מספר פערים. בין היתר, הטענה שהיה אזוק למשך שמונה שעות, בעוד במשטרה טוענים כי הוא היה אזוק למשך חמש שעות בלבד. 

לשאלת פרקליטו של הנער, עו"ד איתמר בן גביר, מדוע היה אזוק במהלך הלילה, ענו במשטרה כי בית המעצר היה סגור לפעילות והם נאלצו להמתין לבוקר. בנוסף, עורך הדין בן גביר אמר כי הוא מתכוון להגיד תלונה אישית נגד כל שוטר שהיה מעורב בעצירתו.

מוקדם יותר היום, פרסמה משטרת ישראל סרטון המתעד את מעצרו של הקטין, זאת בעקבות פרסומים שגויים בדבר נסיבות ופרטי אותו מעצר. לפי ההודעה שצורפה לסרטון, ביום חמישי האחרון, מעט אחרי השעה 23:00, התקבלו דיווחים על צעירים שהקימו רעש רב, דפקו על דלתות, קיללו והתגרו בתושבים.

שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהם להתפנות מהאזור, ובשלב מסוים, כפי שניתן לראות בתיעוד, הקטין שנעצר וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה תוך שהם ממשיכים להרעיש ולהפר את הסדר הציבורי, תוך התעלמות מכוחות המשטרה במקום. בהמשך, הצעיר  שנעצר דחף את השוטרים והמשיך לסרב להישמע להם, תוך שחבריו צעקו לעבר השוטרים קריאות גנאי וקללות.

מעצר הצעיר בירושלים (צילום: דוברת המשטרה)

בעקבות ההתנהלות של חברי הקבוצה, החליטו הכוחות לעכב שלושה מעורבים, בתוכם החשוד, לחקירה במשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראות. לדבריהם, החשוד בן ה-14 התנהג באופן פרובוקטיבי, סירב להישמע להוראות השוטרים וכתוצאה מכך נעצר. בשלב מאוחר יותר, הנער החל לצלוע לפתע, אז הוצע לו טיפול רפואי אותו סירב לקבל.

בהודעת המשטרה נמסר כי בניגוד לטענות שהושמעו בכלי התקשורת, הנער לא היה אזוק כמעט כלל בכל משך שהייתו בתחנה. בנוסף, לקראת חצות, יצרה המשטרה קשר עם אביו של הצעיר ועידכנה אותו על שאירע, אולם הוא סירב להגיע. בפעם השנייה שהתקשרו אליו, לא השיב לשיחות החוקרים ולא הגיע לתחנה. כמו כן, מדגישים במשטרה כי צוות מד"א הוזמן למקום בעקבות הצליעה של הקטין, אך הוא סירב כאמור לקבלת טיפול רפואי.

בתוך כך, טענו כי בניגוד לטענות, לא נעשה כלפי הקטין כל שימוש בכוח, והוסיפו שזכה ליחס נאות וכי בשעות הבוקר שוטרת מג"ב נכנס לחדר בו נחקר והביאה לו מזון ושתייה. לאחר החקירה, הצעיר נקלח לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת.