סרטון המופץ ברשתות החברתיות המתעד אירוע חריג ובו שוטרים מפעילים כוח ושוקר חשמלי על גופו של צעיר מעורר סערה ובמשטרה החליטו להעבירו לבחינה וחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. עוד קודם במוצ"ש האריך בית משפט השלום בתל אביב מעצרו של הצעיר תושב שכונת ג'סי כהן בחולון ביומיים ועד אתמול כחשוד במעורבות בתקיפת שוטרים. 

האירוע האמור התרחש במהלך סוף השבוע האחרון עת שוטרים זיהו שני צעירים הולכים ברחוב בשכונת ג'סי כהן בחולון, כשאינם עוטים מסיכות על פניהם, והם ביקשו מהם לעצור ולהזדהות. בעוד צעיר אחד מסר את פרטיו המלאים התעלם הצעיר השני מקריאות השוטרים, ולפי טענת השוטרים, הערים קשיים עליהם וסירב להזדהות. 

תוך דין ודברים איתם, גלש האירוע לפסים אלימים, כאשר לגרסת המשטרה , כפי שעלתה בדיון בבית המשפט הצעיר שנעצר תקף את אחד השוטרים וגרם לו לחבלה מעל עינו. לאור כך, החליט בית המשפט, כאמור, להאריך את מעצרו של הצעיר.

אלא שלאור הסרטון שעלה ברשתות החברתיות, ומתעד לפחות חלק מהאירוע, נראה כי הפעלת הכוח מצד השוטרים הייתה חריגה בעוצמתה, ומצביעה על הפעלת כוח לא סביר וכן שימוש מוגזם במכשיר השוקר החשמלי כלפי הצעיר. לאור חומרת האירוע ונסיבותיו, החליטו כאמור במשטרה להעביר את הנושא לבדיקת המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש). ממשטרת ישראל נמסר כי "תיעוד המקרה ופרטיו יועברו מיוזמתינו לבדיקת מח"ש, נפעל בהתאם לתוצאותיה". 

לאחר הסרטון הקשה מסוף השבוע בחולון, שוחחנו הערב עם עו"ד אייל אבולעפיה המייצג את הצעיר דוד ביטון מחולון. "מרשי מכחיש בכל תוקף תקיפה של שוטרים. מה שהמשטרה מתארת כתקיפה זו התגוננות של הצעיר שהותקף באלימות כמו חיה פצועה. בסרטון רואים בבירור כיצד מרשי מותקף בצורה אלימה וברוטלית ללא רחם , השוטר מחליק עצמאית ושם ככל הנראה נפגע ולכן כל טענה לתקיפה מצד מרשי היא עלילה מרושעת ולא מעבר. אין ספק כי המשטרה היתה סבורה באמת שמרשי תקף שוטרים היא היתה ממהרת להפיץ סרטונים ולפרסם את הדברים בכלי התקשורת אלא, שהמשטרה העבירה מטעמה את החומר למח"ש בין היתר ואולי בעיקר מהטעם שהיא מנעה בכך בעצם הפצת סרטון ממצלמת הגוף של השוטרים, לכאורה בנימוק של רצון להימנע משיבוש חקירה.

עו''ד אייל אבולעפיה (צילום: ללא)
עו''ד אייל אבולעפיה (צילום: ללא)
 

"בית המשפט השלום החליט היום לשחרר את מרשי למעצר בית אולם המשטרה ביקשה לערער על ההחלטה. לכאורה ברגע שהבהרתי שבכוונתי להגיש ערעור כדי לבטל את תנאי שחרורו של ביטון, המשטרה התקפה והסכימה לוותר על מעצר הבית. מרשי הוא הקורבן כאן ללא ספק ומן הראוי שהשוטרים שהיו בתקיפתו יישלחו למעצר".