בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (שני) בהסדר טיעון את אדיר רצון, שהואשם בהצתת ביתה של הגננת כרמל מעודה בראש העין ודן אותו ל-3.5 שנות מאסר. רצון גם אמור לשלם למעודה פיצויים. מעודה, נזכיר, עומדת בימים אלה לדין בגין התעללות בפעוטות בהם טיפלה. 

על פי כתב האישום, רצון הוא מקורב לאדם שבתו שטופלה בעבר בגן, וב-6 ביולי לפנות בוקר הוא הגיע אל הבית, שבו גם נמצא הגן של מעודה, על מנת להצית אותו. "הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק, שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת". נכתב. 

דקה לאחר מכן הוא נמלט מהמקום, לא לפני שווידא שהאש אכן אחזה במבנה. כתוצאה ממעשיו של רצון, המבנה התלקח והאש הגיעה עד לגן וכן לבית פרטי צמוד. תושבי הבתים, לרבות ילדיהם, שישנו באותה שעה במיטות, התעורר ונסו על נפשם, נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל. 

"במעשים המתוארים לעיל שילח הנאשם אש בדבר לא לו ועשה כן במטרה לפוגע בבטחת דרי הסביבה או בבני אדם", כותבת התביעה. 

בנוסף, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של רצון עד תום ההליכים. בבקשת המעצר נכתב כי "..כנגד המשיב קמה עילת מעצר... בראש ובראשונה, מדובר באירוע הצתה חמור שהקים סכנה גדולה לציבור...המשיב הצית בכוונת מכוון מבנה מעץ, שהייתה בו תכולה רבה וכן שני בלוני גז, בצמוד לקומת הקרקע של הבית. זאת ביום שבת, בשעה 5:45 לערך בבוקר, שעה בה ברי כי דיירי הבית והבתים הסמוכים לו ישנים במיטותיהם. ואכן, מעשי המשיב זרעו בהלה וכן הרס רב... במעשי המשיב ממד חומרה נוסף, מטריד, של "נטילת החוק לידיים", בכך שכיוון מעשיו למבנה הגן ומשפחתה של בעלת הגן. כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן".