סכסוך מתמשך גורמי המשטרה הפועלים בנתב"ג לבין המאבטחים האזרחיים המוצבים במקום, על רקע מקצועי בנוגע לחלוקת הסמכויות, הוא הדבר שעמד ברקע האירוע החמור שהתרחש בסוף השנה שעבר, במהלכו הוכה נמרצות מאבטח סמוי ברשת שדות התעופה על ידי שלושה בלשים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בבית משפט השלום בראשון לציון, עולה כי שלושת הבלשים נחשפו לכאורה על ידי המאבטח הסמוי במהלך פעילות, והוא ביקש מהם להזדהות. כתב האישום שהגישה עו"ד נטלי חגי מייחס לשלושה פציעה בנסיבות מחמירות, איומים, כליאת שווא ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום עולה, כי ביום האירוע במהלך משמרת בטרמינל 3 בנתב"ג הבחין מאבטח סמוי של רשות שדות התעופה בשוטר הבילוש (שגם הוא סמוי) והתנהגותו של הבלש עוררה את חשדו של המאבטח שסבר כי מדובר בנוסע לא תמים. המאבטח ניגש אליו, הזדהה בפניו באמצעות תעודת מנוי כאיש בטחון, וביקש ממנו להזדהות בפניו באמצעות תעודה. הבלש שזיהה עוד קודם לכן את המאבטח הסמוי, השיב לו כי הוא בעצמו בלש סמוי והציג בפניו בחטף תעודה. השניים ניגשו יחד למשרד הבילוש, הציגו תעודות האחד בפני השני ומיד לאחר מכן חזרו לעבודתם בטרמינל.

אלא, שהאירוע לא הסתיים בכך. מסתבר כי אותו בלש יצר קשר עם נאשם נוסף, גם הוא בלש, וסיפר לו על המפגש עם מאבטח הרשות וזה הגיע לטרמינל 3, ניגש אל המאבטח הסמוי והחל גוער בו. "מי אתה חושב שאתה, חתיכת חוצפן... אתה לא יודע עם מי הסתבכת... אני אדאג שהפעם זה ייגמר אחרת... אתם התבלבלתם פה כל המאבטחים, זה הסוף שלכם שמעת אותי?". אותו בלש הזעיק בלש נוסף שירק בפניו , כך על פי כתב האישום, ממנו עולה כי שהמאבטח סירב להזדהות בפניו, זאת למרות שגם הבלש השלישי ידע והכיר את המאבטח.

אותו בלש זועם הורה למאבטח להתלוות אליהם והודיע לו שהוא עצור. כשתהה המאבטח לעילת המעצר וטען כי אינו יכול להפקיר את מקום העבודה שלו והוא מבקש להתקשר אל הממונה עליו, הנחה הבלש את שני חבריו ליחידה לאזוק את המאבטח. הוא הצליח לחמוק מידיהם של הבלשים והזעיק את הממונה עליו, תוך שהוא מיידע אותו בדבר מעצרו.

בכתב האישום נטען כי שלושת הבלשים עטו על המאבטח דחפו אותו לעבר מסוע 6, בעטו בו וחבטו בו. בהמשך הכניסו הנאשמים את המאבטח לחדר, אזקו אותו, איימו וצעקו לעברו: "הפעם אתם תשלמו על זה, אתה מסרב לשוטר?... אתה תקפת שוטר אין לך מושג לאן נכנסת, אני מבטיח לך ילד שאתה תשב בבית סוהר על זה".

התובעת טוענת בכתב האישום כי במהלך עשרים דקות לערך, כלאו הנאשמים את המאבטח בחדר, שלא כדין, ומנעו כניסתם של מספר בעלי תפקידים במערך האבטחה של נתב"ג, לרבות מפקדו של המאבטח, וחובשים שעמדו מחוץ לחדר וביקשו להיכנס. רק בהגיעם של גורמי פיקוד בנתב"ג, אפשרו להם הנאשמים להיכנס לחדר. עוד עולה כי מפקדם של הנאשמים, שהבחין במאבטח המדמם, הסיר מעליו את האזיקים, פתח את דלת החדר והכניס את החובשים כדי שיעניקו לו טיפול רפואי.

בכתב האישום נטען כי לאחר מכן, כתבו הנאשמים דו"חות פעולה כוזבים, והשמיטו את האלימות שהופעלה כלפי המאבטח וכן ציינו עילת מעצר כוזבת לפיה הוא סירב להזדהות בפניהם וסירב לעיכוב.