בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את העתירה נגד ביצוע העבודות באתר הקבורה המוסלמי ביפו העתיק 'אל-אסעאף'. משמעות ההחלטה היא, שהעבודות יוכלו להימשך. השופטת לימור ביבי ביטלה את צו הביניים שהוצא נגד העבודות, וקבעה השופטת כי המועצה המסולמית תשלם לעיריית תל אביב ולקרן תל אביב לפיתוח 7,500 שקלים בגין הוצאות משפט כל אחת.

כזכור, בחודש שעבר נתן בית המשפט המחוזי צו ביניים זמני להפסקת עבודות הריסתו של בית הקברות 'אל-אסעאף', בצל מחאתם של תושבי יפו על הכוונה להקים מעון לדרי רחוב באתר שבו התגלה בית עלמין מוסלמי עתיק. הצו ניתן עד להכרעה במחלוקת המשפטית או מתן פסק דין בעתירה, בה טענו העותרים כי תוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש.

נושא העבודות עורר סערה רבה ביפו, והוביל למהומות רבות ומשמעותיות באזור. ההפגנות הסלימו במהירות והגיעו למצב של שריפת צמיגים וחסימת כבישים. כמו כן, באחד הימים, אף נזרקו אבנים על אוטובוס נוסעים. בשיא המהומות, שגרירות ארצות הברית בישראל הוציאה אזהרת מסע לאזור יפו.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו מברכת על החלטת בית המשפט המאפשרת את המשך העבודות להקמת מעון לדרי רחוב ביפו, פרויקט חברתי חשוב שמטרתו מתן מענה שיקומי למאות דרי רחוב. בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי היתר הבניה בתוקף וניתן להמשיך את העבודות כסדרן". רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו הוסיף כי "החלטת בית המשפט מוכיחה כי העירייה עבדה ועובדת ברגישות וע"פ החוק"