היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש הבוקר (שישי) תגובה מקדמית לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת כי ייערך הסדר ניגוד עניינים, אשר יטיל על המשיב ראש הממשלה בנימין נתניהו "מגבלות בקשר למילוי תפקידו בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק".

מתגובת היועץ עולה כי אמש הועברה חוות דעת, בנוגע לניגודי העניינים של ראש הממשלה, לעורכי דינו בראשם מיכאל ראבילו. טיוטת חוות הדעת מתייחסת לניגוד העניינים המתעורר בהיבטים הנוגעים למינויים במשטרת ישראל, ובתפקידי מערכת אכיפת החוק במשרד המשפטים.

בהיבטים הנוגעים למעמדם, למילוי תפקידם ולתקציבם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, ואגף החקירות והמודיעין במשטרה, וכן, גורמים אחרים במשרד המשפטים בהקשר של מניעת שחיתות וטוהר המידות.

אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90
אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90

כמו כן, גם בעניינים הנוגעים לוועדה לבחירת שופטים, בהחלטות הנוגעות לעדים ונאשמים במשפט, בחקיקה הנוגעת לעבירות טוהר המידות או למשפט, ובהחלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפט.

עוד ציין היועץ כי בכוונתו להעביר חוות דעת זו לשרים הממונים על המשרדים הרלוונטים. עוד ציין היועץ כי על השרים להיוועץ עם היועץ המשפטי לממשלה כאשר ישנה איבבהירות כלשהי או ספקות בהנחיות.

בכל הנוגע לעתירה הפרטנית בתשובה זו לדעת היועץ להשפיע עליה ועל כן הוא מבקש 45 יום נוספים להשלים את תשובתו. לחלופין אומרים מטעמו של היועץ כי היה וירצו לקבוע דיון בעתירה יש לאפשר להם להשלים את חוות הדעת המשלימה לקראתו.