נמשך גל האלימות במשפחה: תושב בית שמש בן 38 נעצר אתמול בחשד שתקף את בנו בן ה-13 וחנק אותו עד לאובדן הכרה. שוטרים שהוזעקו לבית המשפחה על ידי מד"א הבחינו בסימנים על צווארו של הקטין ועצרו את האב, שנחקר בחשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה על ידי אחראי. הוא יובא בהמשך היום (ראשון) לדיון בבית משפט השלום בבקשה להאריך את מעצרו. 

ככל הנראה, האב תקף את בנו משום שכעס על התנהגותו. צוות מד"א שהוזעק לדירה מצא את הקטין כשהוא מחוסר הכרה. הפרמדיקים חשדו שאחד מבני הבית תקף את הקטין והזעיקו את השוטרים, שעצרו את אביו של הקטין במקום. 

מוקדם יותר החודש נעצר תושב חיפה בן 53 בחשד שדקר את ביתו, צעירה בשנות העשרים לחייה, ופצע אותה קשה. הבת פונתה לבית החולים רמב"ם לצורך קבלת טיפול רפואי ואילו האב נעצר והמשטרה החלה בבדיקת נסיבות האירוע.

עם תחילת משבר הקורונה, נרשמה עלייה חדה במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה, כך עלה מנתונים שפורסם בסוף חודש אפריל על ידי המשרד. ראש מינהל שירותים חברתיים במשרד העבודה והרווחה, איריס פלורנטין, הסבירה כי "למרות העלייה במספר הפניות למוקדים 118 ומוקד 100 של המשטרה, הנחת העבודה היא שיש עוד רבים ורבות שלא פונים, למרות התגברות המתח בבית בעת ההסתגרות הביתית". לדבריה, אחד החסמים בדיווח או בפנייה לייעוץ בנושא אלימות במשפחה היא שבמצבים של הסתגרות בבתים אין את הפרטיות הנדרשת לשם ביצוע הפנייה, והקו השקט נועד לתת מענה במקרה כזה.