עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר סילבי גנסיה הקליטה עובדים נוספים שהיו עדים, על פי טענתה, ליחס הבעייתי של אשת רה"מ שרה נתניהו כלפיה - כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

בהקלטות שפורסמו היום, נשמעת עובדת שמעידה: "נתניהו יודע הכל, שומע הכל, אבל שותק. ראש הממשלה, הוא לא בסדר מה שהוא עושה. הוא צריך להגיד את האמת, הוא צריך לחנך אותה, הוא צריך לכעוס עליה".

בנוסף נשמעת העובדת אומרת: "העם צריך לדעת איזה ראש ממשלה יש להם – הם לא יודעים. זה לא בנימין נתניהו, זה אשתו ראש הממשלה. אף אחד לא יודע אבל".

עוד עולה מההקלטות כי העובדת, יוצאת אתיופיה שעבדה במשך שנים במעון עד שפוטרה, ספגה יחס גזעני ומזלזל כלפיה. היא נשמעת אומרת בהקלטה: "זה שנאה. רק בגלל צבע העור שלי היא פיטרה אותי. מה עשיתי לה? שום דבר. כשהיא רצתה שאלך לעורך דין לדבר עליה טוב, שלחה אותי, הלכתי. עשיתי כל מה שהיא ביקשה".

שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מטעמו של עו"ד אופיר שמשון, המייצג את גנסיה, נמסר: "פעם אחר פעם, מוכח שכולם היו ערים להתעמרות במעון הרשמי ושכולם סבלו מהיחס המשפיל מאת הגברת שרה נתניהו. בנוסף, צריך לגנות את הנוהל שבו אילצו עובדים לכתוב מכתבי כופר תחת איומים שונים, שבהם לכאורה הם מודים לגברת נתניהו, למרות היחס המתעמר שלה".

ממשפחת נתניהו נמסר: "נמשכת התרת הדם של שרה נתניהו. רק לאחרונה פנו שלוש עובדות, לרבות אחת המוקלטות, לעו"ד יוסי כהן והתחננו שיעביר מסר שהן רוצות להמשיך לעבוד במעון. אם היה להן כל כך גרוע מדוע ביקשו להישאר? העבירות החמורות הרבות שביצעה מכונת ההקלטה סילבי גנסיה מוכיחות שפעלה כדי לפגוע ולחבל במתכוון בשרה נתניהו ובמעון ראש הממשלה. כבר ברור לכל שלא מדובר בעובדת תמימה אלא ב'שתולה' שפעלה מהרגע הראשון כדי לסכסך, להכפיש ולפגוע בשרה נתניהו, בראש הממשלה ובמשפחתם".

כזכור, סילבי גנסיה, שעבדה עד לפני מספר חודשים במעון ראש הממשלה, מנהלת תביעה כנגד רעיית רה"מ שרה נתניהו, בטענה להעסקה פוגענית.

בתוכנית "אופירה וברקוביץ' היא סיפרה: "היא (שרה) אמרה לי לנשק לה את הרגליים. אני כל כך התביישתי. יש לי ילדים ונכדים. התביישתי לספר, אני פה בלית ברירה כדי להגיד את האמת. הכל כתוב ביומן שלי. אני מגיעה בבוקר ואף פעם לא יודעת מתי אני יוצאת. 12 שעות בלי אוכל, בלי שתייה, למרות שבשלב מסוים זה הסתדר וקיבלתי הפסקה של עשר דקות. פגשתי רק את שרה. חוויתי השפלות, דברים איומים. היא אמרה שאני סתומה, שהידיים שלי מגואלות בדם".