בית המשפט ידון בבג"ץ של הליכוד כנגד היועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה כנגד אהוד ברק וקרן וקסנר. החלטה שהתקבלה היום (שני) בבג"ץ ע"י השופטת יעל וילנר קובעת כי סוגיית החלטתו של היועץ שלא לפתוח בחקירה בנושא תידון.

עוד נודע כי אתמול עו"ד מיכאל דבורין המייצג את הליכוד בעתירה פנה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה נוכח גילויים חדשים בכתבה שנעשתה על קרן וקסנר לשקול בשנית החלטתו שלא לפתוח בחקירה.

עו"ד דבורין טוען כי החלטת הקרן שלא להשיב כספים שניתנו לברק על עבודת המחקר שלא השלים איננה סבירה ואף התקבלה כבר בתקופה שברק חזר להיות איש ציבור כך על פי הפרסום.

דיון בבית המשפט העליון המועבר בשידור חי (צילום: עמית שאבי, פול)
דיון בבית המשפט העליון המועבר בשידור חי (צילום: עמית שאבי, פול)

כזכור בחמישי האחרון, קרן וקסנר פרסמה הודעה בנוגע לקשריה עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. "מר ברק ביצע והשלים מחקר בין 267 עמודים בנושא הסכסןך הישראלי - פלסטיני אשר נמסר לקרן כמתבקש. באשר לחלקה השני של העבודה העוסק בנושא המנהיגות, נעשה מחקר והקרן קיבלה לידה תקציר, אך לא קיבלה לידיה כתב יד שלם", נכתב בהודעה.

עוד נכתב: "הנהלת הקרן בארה"ב באותה העת (לפני קרוב ל-15 שנה), לאחר שקיימה בירור, שקלה והחליטה כי יש די בעבודה שנעשתה ובחומרים שקיבלה בפועל על מנת לסיים את הפרויקט ולהצדיק את התשלום. התשלומים למר ברק דווחו פומבית על ידי הקרן בדוחות מסוג "990" של רשות המסים של ארה"ב לשנים 2004 ו-2006. אנו מבקשים בזאת לשים קץ לרמיזות מכוערות, לספקולציות ולשמועות שנועדו לפגוע בשמה הטוב של הקרן ללא הצדקה".