הרצח ברמת גן: מחוות הדעת הפסיכיאטרית שהוצגה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב עולה כי עמית אלמוג, המואשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק, כשיר לעמוד לדין. במהלך הדיון התעמתו הוריה של ווישניאק עם החשוד ברצח, ואביה צעק לעברו: "רוצח, תסתכל עליי". 

כזכור, ב-20 במאי הודיעה הפרקליטות כי היא מסכימה לכך שהחשוד ייבדק על ידי פסיכיאטר מטעמו. יום לאחר מכן אלמוג עבר את בדיקה מטעם ההגנה, ותוצאותיה הועברו לצוות החקירה המיוחד במרחב דן במשטרה. 

ב-7 ביוני הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין רצח בכוונה תחילה של חברתו מאיה ווישניאק בדירת אמו ברמת גן. ב-11 ביוני הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגדו בגין רצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו. בנוסף, מואשם אלמוג בפציעה בנסיבות מחמירות של אמו.

משפחת ווישניאק בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
משפחת ווישניאק בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שירי פרל, בין אלמוג למנוחה התקיים קשר רומנטי והוא שקל להביא למותן של המנוחה, אמו ואחותו לפני ה-16 במאי. ביום שבת, בתאריך זה, הגיעה ווישניאק בצהריים לדירתו של אלמוג ברמת גן. בשלב מסוים לאחר הגעתה, הוא החליט להמית אותה והמתין שאחותו תצא מהבית לשם כך. אלמוג חנק את המנוחה בכך שלפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה. מותה של המנוחה נגרם כתוצאה מתשניק בעקבות לחץ שהופעל על הצוואר.

לאחר מותה המתין אלמוג לבואה של אמו, ולאחר בואה, פצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בו, ובתוך כך התחננה על חייה, אמרה לו מספר פעמים כי היא אוהבת אותו והוא נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו.סמוך לאחר מכן, אלמוג צילם את גופת המנוחה ואת עצמו כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה ושלח את הצילומים לחברו. הוא מואשם כי גרם למותה לאחר הליך שקילה וגיבוש החלטה להמית את המנוחה.