הוועדה לבחירת שופטים היא הגוף הבוחר את השופטים בבתי המשפט. הוועדה מורכבת משר המשפטים ושר נוסף מהממשלה, שני חברי כנסת שבעבר היה נהוג שיהיו מן הקואליציה והאופוזיציה, שני חברי לשכת עורכי הדין, ושלושה שופטים מבית המשפט העליון ובראשם נשיא בית המשפט. הוועדה הפכה עם השנים מוועדה מנומנמת של בחירת שופטים לערכאות נמוכות בעיקרה, לזירה גועשת ורוחשת. 

לאחרונה, סוגיית מינוי השופטים הגיעה אל המישור הפלילי, עת פרצה פרשת "מין תמורת מינוי", אליה נקשר שמם של אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, כחשוד יחד עם אתי כרייף, שופטת השלום. יחד הם חשודים בשוחד. מאז, לצד השערורייה עומדת הוועדה בעין הציבורית, עת בקדנציה הנוכחית, לצד הצורך להחליף את השר משה כחלון שפרש מהחיים הפוליטיים ואת נווה החשוד, מתחלפים גם חברי הכנסת בוועדה וכמובן שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן, אשר יהיה חבר חדש בה ומחליף את שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד. השר אמיר אוחנה לא הספיק לשבת בוועדה לבחירת שופטים עת כיהן כשר המשפטים תקופה קצרה.

לצד ניסנקורן, השרה מירי רגב תהיה הנציגה השנייה של הממשלה. לשכת עורכי הדין מנהלת מאבק, אשר יוכרע בסוף החודש, בדבר המועמד שיחליף את נווה. הקרב המרכזי כעת הוא מי יהיו חברי הכנסת בוועדה. אחת המועמדות היא אסנת מארק מהליכוד, שעוד טרם כניסתה לכנסת שמה כבר צוין במפורש בוועדה לבחירת שופטים בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. נציג מיועד נוסף הוא צבי האוזר מסיעת "דרך ארץ". למרות שהאוזר חבר קואליציה גם שמו נמצא בהסכם הקואליציוני. 

מול השניים תתמודד כנציגת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר. כעת נראה כי כלל לא בטוח שמקומו של האוזר בוועדה מובטח, וייתכן ובג"ץ, שמתח כבר ביקורת על מקומה הדל של האופוזיציה בייצוגיות בכנסת בוועדות השונות, יתקשה להשלים עם מצב בו לא יהיה ייצוג לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. ייתכן כי אף יוגשו עתירות בנושא. גם ח"כ איילת שקד הגישה את שמה, אך כבר הובהר כי היא בדרכה להיות חברה בוועדה לבחירת דיינים. יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, צייץ כי בכוונת הקואליציה לתמוך במועמדותה כנציגת האופוזיציה לתפקיד. 

היום היה היום האחרון לרישום חברים להתמודדות בלשכת עורכי הדין, כאשר עדיין אין מועמד מוביל אחד והקרב בעיצומו. אבי חימי, ראש הלשכה , אמר: "כשם שבחרתי שלא להתמודד לתפקיד בעצמי, ומאותה סיבה, אין בכוונתי לקדם מועמד מטעמי לוועדה. לאחר שתיסגר רשימת המועמדים, ואין לי ספק שכולם יהיו ראויים לתפקיד, אחליט כיתר חברי המועצה במי אני בוחר לתפקיד החשוב ואממש את זכות ההצבעה שניתנה לי".