המשטרה פתחה בחקירה בעקבות האירוע החמור במהלכו הותקף אמש נמרצות בלש משטרה במהלך ההפגנות שהתקיימו מול מעון ראש הממשלה בבלפור שבירושלים. גורמים במשטרה מציינים כי בידי החוקרים ראיות חותכות וסרטונים שתיעדו את האירוע החמור, אשר בעטיו נפצע בלש המשטרה ברגלו בצורה חמורה והוא נזקק לטיפול רפואי. עוד הם מציינים כי לנוכח חומרת האירוע המשטרה תשים את ידה על המעורבים ותמצה איתם את מלוא חומרת הדין.

אגב, סרטון אודות תקיפתו של בלש המשטרה הופץ ברשתות החברתיות והוא מציג תמונה חמורה ביותר של תקיפה ופגיעה מכוונת בגוף האמון על אכיפת החוק.

ההפגנה אמש מול מעון ראש הממשלה, תפסה את המשטרה מוכנה מבעוד מועד, כאשר ההיערכות המוקדמת הייתה מוחלטת מבחינת כוח השיטור. לצד זאת, בדיונים הפנימיים נתבקשו השוטרים לגלות סובלנות והכלה של ההפגנה כל עוד היא נשמרת במסגרת ראויה ומכבד, ומהווה פלטפורמה לחופש הדמוקרטיה וזכות המחאה.

אלא, שבשלב מסוים, זיהו הכוחות כי קבוצה לא מבוטלת מהמפגינים נערכים לקראת הפרות סדר חמורות והתגובה הייתה מהירה. למרות זאת, בתוך כל ההמולה היו מי שהחליטו לפגוע פיזית בבלש משטרה, מה שהוביל להסלמת האירוע ולעיכובם של 50 משתתפים שהובאו לחקירה בסיומה נעצרו שמונה שמובאים הבוקר לבית המשפט.

את חלקם תבקש המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים, ואילו תבקש להאריך את מעצרם של אחרים בגין מעורבותם בהפרות סדר חמורות, השחתת רכוש ציבורי וונדליזם. במשטרה מציינים כי בנוסף, כאמור, נפתחה חקירה בגין תקיפתו של בלש המשטרה.